חינוך ילדים

במה מעסיקים את הילדים לאורך כל ימות החופשה?

איך אפשר להעסיק ילדים בגילים שונים, לאורך כל החופשה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הילדים שלי יצאו לחופש, ויש לנו בבית ב"ה מגוון גילאים. רציתי לשאול במה אפשר להעסיק את הילדים יום שלם, ושגם יתאים לגילים השונים?

חופש גדול הוא זמן שבו אפשר ונעים ונחמד לעשות פעילויות משותפות, אבל החופש הגדול הוא לא זמן שעל ההורים מוטלת החובה "להעסיק" את הילדים ולדאוג כל היום לתעסוקת מהנות...

כאשר הגישה שלנו, ההורים, היא שאנחנו חייבים וצריכים לדאוג שהילדים לא ישתעממו בחופש, או שזמן חופש הוא זמן חובה לטייל ולהזיע - הילדים יצפו לכך, ידרשו ואפילו יתלוננו אם לא יקבלו את מה שהם רוצים.

כאשר את משדרת (וגם חושבת כך) שנכון, יש חופש גדול ואין לימודים, אבל זה זמן שלהם למצוא לעצמם תעסוקות, לעשות דברים שאולי הם לא מספיקים לעשות במשך השנה ולאו דווקא ביציאות ובנסיעות – הם ירגישו טוב עם זה ואפילו יהיו רגועים יותר.

עצתי היא שאתם, ההורים, תנהלו את הסדר סביב החופש; תחליטו מתי זמן קימה / זמן אוכל / זמן משחק / זמן נסיעות וכו'; תדאגו לכך שהילדים לא ישתעממו, והכל כדי לשמור על הסדר, האווירה הטובה והנעימות בבית.

מה לעשות בתוך הזמנים – זו יכולה להיות החלטה של כל אחד מהם לפי גילו וכו'. כמובן, בגילים הקטנים יותר כדאי לכוון ולעזור גם בזה. סמכו עליהם ותנו בהם אמון שהם יעשו זאת, והם יוכיחו את עצמם. (יוכי דנחי – תומכת רגשית רב תחומית, מנחת הורים מומחית למשמעת וסמכות בשיטת אימהות מודעת)

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:חינוך ילדיםחופש גדול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה