חדשות בארץ

ציר פילדלפי: נחשפו 11 מנהרות רחבות שמובילות למצרים

המנהרות רחבות מספיק כדי שכלי רכב ינועו בהן. במסגרת המשא ומתן מול המתווכות, ישראל מתעקשת על המשך השליטה בציר פילדלפי, או לכל הפחות על חופש פעולה. בחאן יונס הושמדו משגרים מוכנים לשיגור

הרמטכ"ל על רקע אחת המנהרות (צילום: דובר צה"ל)הרמטכ"ל על רקע אחת המנהרות (צילום: דובר צה"ל)
אא

(צילום: דובר צה"ל)

לא בכדי ישראל מתעקשת על המשך השליטה בציר פילדלפי המפריד את רפיח ממצרים. הציר שימש לאורך השנים את חמאס לצורך הכנסת אמצעי לחימה וציוד אל תוך הרצועה. החשש הוא כי נסיגה מהציר ייאפשר לחמאס לחדש את הפעילות במנהרות. בשיחות מול המתווכות הועלו מספר הצעות במידה וצה"ל אכן יסוג מהציר, אך טרם התקבלה החלטה.

על פי דיווח בחדשות 12, צה"ל חשף עד היום (ראשון) כ-180 תוואי מנהרות בציר. 11 מנהרות הן רחבות מספיק כדי לאפשר בהן תנועה של כלי רכב, וכולן מובילות לשטח מצרים. צה"ל עוסק בימים אלה בהשמדת המנהרות.

בנוסף, דובר צה"ל עדכן כי אמש אותרו והושמדו מהאוויר משגרים מוכנים לשיגור לעבר הארץ. המשגרים נמצאו בפאתי השטח ההומניטרי שבין חאן יונס לדיר אל בלאח, על ידי כוחות אוגדה 98 שממשיכים להעמיק את הפעולה במרחב חאן יונס.

כמו כן, מטוסי קרב תקפו מטרות במרחב ממנו זוהו השיגורים שחצו שלשום לעבר מרחב נירים. ביממה האחרונה הכוחות חיסלו מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה, בהם רימונים, נשקים מסוג קלאצ׳ינקוב ומטענים.

במקביל, אוגדה 162 ממשיכה לפעול במרחב רפיח מעל ומתחת לקרקע. כוחות חטיבת הנח"ל חיסלו מחבלים חמושים, תקפו תשתיות טרור ואיתרו אמצעי לחימה בהם מקלע, כלי נשק נשקים מסוג קלאצ׳ניקוב, רימונים וציוד צבאי.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:מלחמת חרבות ברזלציר פילדלפי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה