חדשות בארץ

"יקוללו סינוואר וחמאס": בעקבות הודעת צה"ל, תושבי עזה זועמים

צה"ל הודיע לפלסטינים משכונות מסוימת בעזה להתפנות בעקבות ירי רקטות של חמאס מהאזור שלהם. בקבוצות הטלגרם שלהם לא נשארו חייבים

חאן יונס (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)חאן יונס (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

בסוף השבוע הפיץ דובר צה"ל בערבית, אל"מ אביחי אדרעי, הודעה לפלסטינים משכונות מע'אזי, צלאח אלדין, אלפרוק ואלאמל – להתפנות מבתיהם. בהודעה נכתב כי "בעקבות ירי רקטות מתמשך של חמאס וארגוני הטרור באזורכם, צה"ל יפעל בעוצמה באזורכם נגד גורמי הטרור האלה בטווח הזמן המיידי. למען ביטחונכם, התפנו מיידית למרחב ההומניטרי".

מתברר כי לתושבי עזה יש קבוצת ווטסאפ סגורה בטלגרם, שם חברים לא מעט מתושבי אל מואסי. אמש, נמתחה ביקורת על סינוואר וחמאס. לדברי תושבי עזה, מי שאשם בהודעת צה"ל הם חמאס ומנהיגיו. "אלוהים יקלל את סינוואר ואת חמאס ואת היום שהכרנו אותם. אוי אלוהים, לאן נלך?", נכתב שם.גם במקרים אחרים, מתחו תושבי עזה ביקורת על ההתנהלות של חמאס, שיורה מתוך מבנים שבהם נמצאים אזרחים ומאשים את צה"ל בתקיפה המבנים.

לפי אתר וואלה, בפיקוד הדרום טוענים כי השיטה היא "חלק ממערכת התשה שמפעיל צה"ל נגד ניסיונות השיקום של חמאס ושאר ארגוני הטרור ברצועת עזה". לדבריהם, המטרה היא להפריד בין אוכלוסיה אזרחית למחבלים. גורם בפיקוד הדרום אמר לאתר: "בכל מקום שבו ישגרו רקטות בחסות אוכלוסייה או ינסו להקים תשתית, צה"ל יתקוף. תלווה את המחבלים תחושת ציד בלתי פוסקת. ככל שחולף זמן אנחנו סוגרים עליהם מעגלים מהירים מאוד. האוכלוסיה הפלסטינית מצייתת להנחיות צה"ל. זה מחרפן את חמאס".

עוד מתברר, כי בפיקוד פועלים כך כלפי כל מרחב ממנו משוגרים רקטות ופצצות מרגמה, או שצה"ל מזהה כי שם מתפתחת אפשרות להתארגנות. לרוב, צה"ל מודיע על פינוי באמצעות כרוזים, אבל הוא עושה שימוש גם ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת. הכתב הצבאי אמיר בוחבוט הסביר כי אחרי הערכת מצב ביטחונית ואיסוף מודיעיני, לאחר שנקבע שהאוכלוסייה התפנתה מהמרחב, בפיקוד הדרום מנהלים את תקיפת המשגרים, חוליות הטרור והתשתיות כדי למזער ככל האפשר פגיעה באזרחים שלא מעורבים בטרור.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:חמאסחאן יונססינוואר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה