חדשות בארץ

סקר: 44 אחוזים תומכים בפעולה צבאית ישירה מול איראן

המכון למחקרי ביטחון לאומי פרסם סקר חדש המתמקד באמון הציבור בצבא והממשלה והמשך המלחמה. 67 אחוזים ציינו כי יש להם אמון בצה"ל

נפילת רקטות באיילת השחר (צילום: Ayal Margolin/Flash90)נפילת רקטות באיילת השחר (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
אא

המכון למחקרי ביטחון לאומי פרסם היום (ראשון) סקר חדש שבחן את אמון הציבור בצבא והממשלה וכן התייחס להמשך המערכה. על פי הסקר, שעליו דווח בערוץ 7, בתשובה לשאלה "האם ישראל צריכה לנקוט צעדים מדיניים שימנעו הסלמה למלחמה ישירה מול איראן?", השיבו 53 אחוזים מהנשאלים כי הם בטוחים שכן, 32 אחוזים השיבו כי הם בטוחים או חושבים שלא ו-15 אחוזים השיבו כי אינם יודעים.

61 אחוזים אמרו כי הם בטוחים שצה"ל ינצח במלחמה ברצועת עזה ו-21 אחוזים אמרו כי הם חושבים שצה"ל לא ישיג ניצחון. 8.5 אחוזים אמרו כי הם בטוחים שמטרות המלחמה יושגו במלואן, 36 אחוזים אמרו כי הם חושבים שיושגו במידה די רבה ו-32.5 אחוזים אמרו כי המטרות ישגו במידה מועטה. 11 אחוזים אמרו שמטרות המלחמה לא יושגו.

70 אחוזים מהמשיבים אמרו כי יש להם אמון בצה"ל, 17 אחוזים אמרו כי יש להם אמון בממשלה.

בסוגיית תקיפה אפשרית של צה"ל מול איראן, השיבו 44 אחוזים מהנשאלים, ו-52 אחוזים מהנשאלים בקרב האוכלוסייה היהודית, כי הם בטוחים או חושבים שכן. 38.5 אחוזים במדגם הכולל ו-33 אחוזים בקרב האוכלוסייה היהודית השיבו כי הם בטוחים או חושבים שלא.

עוד עולה מהסקר כי 57 אחוזים מהנשאלים השיבו כי ישראל צריכה להתחשב בעמדת ארה"ב. 26 אחוזים השיבו כי היא לא כל כך צריכה להתחשב, ואילו 8 אחוזים השיבו כי היא לא צריכה להתחשב כלל.

המשיבים בסקר נשאלו גם איך החיסולים השפיעו על הסיכויים לעסקת חטופים. כ-24 אחוזים השיבו כי הם די שיפרו את הסיכויים. 29 אחוזים השיבו כי הם לא שיפרו ולא פגעו בסיכויים. 18.5 אחוזים השיבו כי הם פגעו מעט בסיכויים ו-16.5 אחוזים השיבו כי הם פגעו מאוד בסיכויים.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:סקרמלחמת חרבות ברזלהמכון לביטחון לאומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה