חדשות בארץ

דיווח: צה"ל ייסוג מציר נצרים, יישאר חלקית בציר פילדלפי

המתווכות בין ישראל לחמאס הגדירו את השבוע הקרוב כ"קריטי". האמריקנים הציעו כי הרשות הפלסטינית תשלוט במעבר רפיח, בפיקוח ישראלי. משלחת ישראלית יצאה לקהיר לדון בסידורים

ציר פילדלפי (צילום: Oren Cohen/Flash90)ציר פילדלפי (צילום: Oren Cohen/Flash90)
אא

ההצעה שהונחה בפני ישראל והחמאס, בתום השיחות שנערכו בחמישי ובשישי שעבר בדוחא, כוללת נסיגה של ישראל מציר נצרים ונוכחות חלקית בציר פילדלפי. כך דווח היום (ראשון) בחדשות 12. משלחת ישראלית יצאה היום לקהיר, בירת מצרים, ותדון מול המצרים בסוגיית הציר המפריד בין רפיח למצרים, וכן בסידורים להפעלת מעבר רפיח, מהצד הפלסטיני.

העיתון הסעודי "א-שרק" דיווח, תוך הוא מצטט "מקורות בחמאס", כי ארה"ב הציעה לצמצם את כוחות צה"ל בציר פילדלפי והחזרת הרשות הפלסטינית לניהול מעבר רפיח, תחת פיקוח ישראלי. כמו כן, צה"ל ייסוג מציר נצרים כבר בשלב הראשון של העסקה, ובנוגע לדרישת ישראל לבצע בידוק בשבים מדרום הרצועה לצפונה, ינוהל מעקב אחר השבים, בדרך שטרם נקבעה.

באשר למספר האסירים הפלסטיניים שישוחררו בשלב הראשון, המספר יעמוד על כ-50 על כל חטוף ישראלי. החמאס יגיש רשימה שתכלול אסירים בכירים, ולישראל הזכות לסרב לשחרורם של לפחות 100 אסירים. כמו כן, על פי ההצעה, הדיון על הפסקת אש מתמשכת יידחה לשלב השני של עסקה ובהיעדר הסכמה, צה"ל יחדש את ההתקפה.

המתווכות ציינו כי מבחינתן השבוע הקרוב הוא "קריטי" והעסקה תלויה בתשובת החמאס. ארגון הטרור ביקש אמש "הבהרות נוספות" מהמתווכות.

בשיחות האחרונות בקטאר הוחלט להקים ארבעה צוותי עבודה. הצוות הראשון יעסוק בציר פילדלפי וחברים בו ישראלים ומצרים. הצוות השני יעסוק במעבר רפיח ושותפים בו מצרים, חמאס והרשות הפלסטינית. הצוות השלישי יעסוק בסיוע ההומניטרי, והרביעי במשא ומתן.

שני הצוותים הראשונים המריאו למצרים, האחרים יחלו את עבודתם בימים הקרובים. המתווכות דרשו כי עד ליום חמישי הקרוב, או לכל המאוחר יום ראשון הבא, הצדדים יודיעו כי הגיעו להסכמות, ואפשר יהיה לחתום על הסכם הפסקת אש ל-42 יום.

מחר ההגרלה! טיול רייזרים משפחתי במתנה: הירשמו לעולם הילדים, קבלו שבוע חינם והיכנסו לכל הגרלות הקיץ >>>
תגיות:מלחמת חרבות ברזלעסקה לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה