חדשות בארץ

זו לא בדיחה: מחבלי הנוח'בה עתרו לבית המשפט כי אין להם מספיק סוכר באוכל

המחבלים שנמצאים בכלא קציעות, בניהם מחבלי חמאס וג'יהאד ואחרים שהיו שותפים ברצח מאות ישראלים, טוענים כי התנאים לא טובים מספיק, והם דורשים גם מכונות גילוח ופתיחת הקנטינה במקום

מחבלים (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)מחבלים (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

אחרי התלונה על התנאים שלהם בכלא, מחבלים הכלואים בכלא קציעות החליטו לפעול, והגישו עתירה לבית המשפט. לדברי המחבלים, שחלקם היה שותף פעיל ברצח ישראלים רבים ביום הטבח, תנאי הכליאה אינם מספקים, הקשר עם משפחתם ועורכי דינם נותק והם לא מוכנים להשתמש באוכל דל קלוריות וללא סוכר.

התלונה של האסירים הפכה לבדיחה ברשתות החברתיות, שם "הזכירו" למחבלים, חלקם מחבלי נוח'בה, כי הם היו שותפים לרצח. כלא קציעות נחשב לאחד מבתי הכלא השמורים בישראל, כשרק מחבלים "כבדים" מוחזקים בו. בנוסף, בכלא נמצאים מחבלי פת"ח, חמאס, ג'יהאד איסלמי, ואנשי טרור מארגונים קטנים אחרים.

לפי אתר וואלה, החמרת תנאי הכליאה של האסירים הביטחוניים נעשתה רק אחרי הטבח, בהנחיית נציבת שב"ס לשעבר קטי פרי. במהלך התקופה הזאת, אסיר ביטחוני עתר בנוגע לרמת המזון שהוא מקבל, ובנוסף דרש לפתוח את הקנטינה שנסגרה במקום. הוא טען כי הוא "חייב סיגריות ומכונת גילוח".

"האוכל לא מספיק אפילו לא לילד קטן. אין מכונות גילוח, כל דבר אין ואסור. אני מעשן ואין סיגריות או קנטינה, אין מים חמים במקלחות. אני אסיר שלא קשור לארגון הטרור חמאס. מבקש שיהיה אוכל טוב", כתב בעתירה.

באתר הביאו ציטוט של אסיר נוסף שטען: "אין מכונות גילוח או קוצץ ציפורניים. אין בגדים טובים ונקיים, אין מאווררים - אנחנו במדבר. תפריט האוכל לא מספק את המינימום". האסירים התלוננו על כך שקיימת תחלואה רחבה בקרב האסירים. עוד טען אחד האסירים, כי הוא ירד במשקלו. "אין אוכל עם סוכר ואין אוכל עם קלוריות, מחלקים אוכל בכמויות קטנות, מבקש שיהיה אוכל טוב", הוסיף.

בשב"ס הגיבו לטענת ומשם נמסר בתגובה: "שירות בתי הסוהר הוא ארגון הנמנה על ארגוני הביטחון ופועל בהתאם לחוק, תחת בקרה קפדנית של מבקרים רשמיים רבים. כל האסירים מוחזקים בהתאם לדין תוך הקפדה על זכויותיהם הבסיסיות והרפואיות ובהשגחת סגל סוהרים מקצועי ומיומן.

"אכן ע"פ המדיניות של השר לביטחון לאומי, ובהובלת נציב שירות בתי הסוהר האסירים מקבלים רק מה שמגיע להם ע"פ חוק, ולא מעבר לכך. לכל אסיר ועצור הזכות להלין בצינורות המקובלים, וטענותיו ייבדקו. מדיניות קליטת העצורים הביטחוניים מנוהלת בשיתוף עם צה"ל והיא נמשכת כל העת בהתאמה לתמיכה במאמץ המלחמתי".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:כלא קציעותמחבלי נוחבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה