סלבס בהתחזקות

סדר הבוקר של צבי יחזקאלי: "בית כנסת, לימוד ואז התבודדות"

הפרשן נשאל בראיון איפה הוא יהיה בעוד עשור, וענה: "בעזרת השם, לומד תורה עם עם ישראל שמנצח, עם הרבה יהדות מסביב"

אא

"סדר הבוקר שלי הוא של יהודי פשוט: בית כנסת, לימוד, התבודדות, משהו מינימלי. אחר כך צולל אל החומרים: בכל המלחמה זה דיווח ושידור, ובעיקר הפרויקטים של הספרים. הם תפסו את כל הזמן. לא כתבתי ספר לפני, ועוד שני ספרים, והכל בהוצאה עצמית". כך מספר הפרשן צבי יחזקאלי בראיון, שבו הוא מתייחס גם לעובדה שהתריע לא מעט פעמים במלחמה על הסכנה ביו"ש.

"לא מרגיש שמקשיבים לי", הוא אומר לאתר "כיפה". "הצבא לא מבין את האירוע, הוא עדיין בקונספציה, מדחיק מה שקורה פה, כאילו יהודה ושומרון שונה מעזה. אני חושב שלא שומעים, להפך, ככל שאני צועק יותר אוטמים את האוזניים. לא רק הצבא, גם השב"כ, גם הקבינט ובטח שר הביטחון. הם אמנם מנהלים את המלחמה אבל יש לי המון ביקורת".

על השאלה איך התעדכן ביום הטבח על הנעשה, משום שהיה חג, ענה: "ידעתי מה קורה. אני גר ביישוב, היו פה הקפצות. אשתי פתחה את הטלפון כדי לסייע לכל מי שצריך עזרה ביישוב. מאחר ומבחינתי זה לא פיקוח נפש אז השבת יותר חשובה ויקרה לי. לא שקלתי לרגע לעלות לאוטו וללכת לשדר, מקסימום ללכת להילחם. אני בכיתת כוננות אז לקחתי נשק ויצאתי, הייתי עסוק בשמירה על הבית ולא בדיווח".

על היום שאחרי הטבח אמר: "אני זוכר בכאב רב את הסרטון ששידרתי ב-13.9 שהראה את התרגיל הגדול של חמאס, שהראה אחד לאחד את המתקפה באופן מצמרר. אני זוכר את ההלם באולפנים. אני בעיקר זוכר שאמרתי לעצמי להפסיק להגיד שני משפטים כל שידור. אחד זה 'אמרתי לכם' והשני זה 'אתם לא יודעים עם מי יש לכם עסק'. זה שידור תוך כדי קרב שעוד היה בקיבוצים, זה לא פשוט".

בהמשך נשאל יחזקאלי האם לא שקל לעבור לערוץ 14. "עבר לי בראש וגם להרבה אחרים עבר בראש, וגם הציעו. לערוץ 14 יש תפקיד חשוב, ינון מגל הוא חבר והוא עושה עבודה נפלאה שם, אבל אני חושב שהמקום שלי לאו דווקא שם. המקום שלי דווקא במקום יותר חדש, ליצור, לבסס, ליצור שפה חדשה מאשר להצטרף לשפה קיימת", הוא מסביר בעקבות מעברו לערוץ i24NEWS.

לסיום, הוא נשאל איפה הוא יהיה בעוד עשור, וענה: "בעזרת השם לומד תורה עם עם ישראל שמנצח, עם הרבה יהדות מסביב, עם הרבה אור, ואולי אפילו בגאולה".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:צבי יחזקאליפרשן צבאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה