חדשות בארץ

ישראלי נאשם בשיתוף פעולה עם גורמי המודיעין האיראניים תמורת תשלום

כתב אישום הוגש נגד עדן דבס, תושב רמת גן, שבין היתר הדפיס ותלה כרזות המעודדות הפיכה צבאית, וסייע לקדם קבוצת טלגרם שמטרתה גיוס אזרחים ישראלים נוספים. נאשם בעבירה של מגע עם סוכן זר וסיוע לאויב בעת מלחמה

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אא

פרקליטות המדינה הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום כנגד עדן דבס, תושב רמת גן בן 30, בגין עבירה של מגע עם סוכן חוץ איראני. נטען כי הנאשם ביצע עבור אותו סוכן משימות שונות, בעבור תשלום אשר הועבר אליו במטבעות קריפטו. בין היתר הדפיס דבס ותלה כרזות המעודדות הפיכה צבאית, וסייע לקדם קבוצת טלגרם שמטרתה גיוס אזרחים ישראלים נוספים.

על פי כתב האישום, בארבעת החודשים האחרונים, יוני עד אוגוסט 2024, עמד הנאשם בקשר עם ישות הפועלת מטעם גורמי המודיעין באיראן, אשר יצרה עימו קשר באמצעות רשת טלגרם. הסוכן הציג עצמו כאיראני והציע לנאשם לבצע עבורו משימות שונות, תמורת תשלום גבוה, כשאת חלקן ביצע הנאשם, חרף הבנתו כי הסוכן פועל מטעם מדינת אויב. במהלך תקופת הקשר ביניהם, הורה הסוכן מספר פעמים לנאשם לדאוג כי שיחותיהם יישמרו בסוד ולפעול בחשאיות על מנת שלא יתגלה ולא ייתפס.

בין היתר הדפיס ותלה הנאשם כרזות ברחבי המדינה, המעודדות לבצע הפיכה צבאית, וכן סייע לקדם קבוצת טלגרם בשם "צבא העם", שמטרתה יצירת קשר עם תושבים נוספים מישראל לצורך גיוסם. כמו כן הנחה הסוכן האיראני את דבס לצלם תמונות, לבצע שליחויות של חבילות ועוד. בחלק המקרים תיעד הנאשם את המעשים עבור הסוכן כ"הוכחה" לביצועם על ידו, לטובת קבלת התשלום. כמו כן הורה הסוכן לנאשם לרכוש טלפון מבצעי וכרטיס סים ייעודי, לרכוש פאה, כפפות וכובע וכן, בשלב מסוים, למחוק את כלל ההתכתבויות ביניהם.

בכתב האישום צוין כי הנאשם דאג לשמר את הקשר עם הסוכן תקופה ארוכה, תוך היענות למספר בקשות מטעם הסוכן, ואף הציע מיוזמתו לסייע לו במעשיו, תוך שהוא מקבל ממנו תשלומים שונים מעת לעת ומנהל עימו משא ומתן על גובה הסכום שיקבל עבור כלל משימה. בסך הכל קיבל הנאשם לידיו סך של 12,000 דולר במטבעות קריפטו.

הפרקליטות הגישה לביתה משפט בקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, בה נטען: "המשיב ניהל קשר עם גורם מודיעיני ממדינת אויב, ובמסגרת קשר זה סייע לה במלחמתה נגד מדינת ישראל".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:איראןכתב אישוםערן דבס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה