חדשות בארץ

צה"ל השיב לישראל את גופותיהם של שישה ישראלים שנחטפו לעזה

במבצע צבאי מורכב, צה"ל השיב את גופותיהם של אברהם מונדר, חיים פרי, אלכס דנציג ויורם מצגר מקיבוץ ניר עוז, ושל נדב פופלוול ויגב בוכשטב מקיבוץ נירים. שמו של חטוף נוסף טרם הותר לפרסום

נדב פופלוול, אברהם מונדר, אלכס דנציג, יגב בוכשטב, חיים פרי ויורם מצגר הי"ד (צילומים: באדיבות המשפחה)נדב פופלוול, אברהם מונדר, אלכס דנציג, יגב בוכשטב, חיים פרי ויורם מצגר הי"ד (צילומים: באדיבות המשפחה)
אא

במבצע צבאי מורכב, הצליחו כוחות צה"ל להשיב לישראל את גופותיהם של שישה ישראלים שנחטפו לרצועת עזה. בין החטופים שנרצחו: אברהם מונדר, חיים פרי, אלכס דנציג ויורם מצגר מקיבוץ ניר עוז, ונדב פופלוול ויגב בוכשטב מקיבוץ נירים. הירצחם של מרביתם פורסם קודם לכן, למעט מותו של מונדר, שעליו שנודע היום.

מונדר, 79, נחטף מביתו בקיבוץ ניר עוז יחד עם אשתו רותי, בתו קרן ונכדו אוהד. בנו רועי נרצח במהלך הטבח. לאחר 49 ימים בשבי, שוחררו קרן, אוהד והסבתא רותי במסגרת עסקת החטופים. אברהם נותר בשבי בעזה, והבוקר נודע כי נרצח שם.

"קיבוץ ניר עוז מודיע בצער כבד על הירצחו של אברהם מונדר ז"ל בשבי בעזה, לאחר שסבל עינויי גוף ונפש במשך חודשים", נמסר מטעם הקיבוץ. "אברהם היה בן 79, חבר קיבוץ ניר עוז, עבד במפעל נירלט, והיה איש חם שאהב לשיר. נחטף יחד עם אשתו, בתו ונכדו, ששוחררו בעסקה". עוד הוסיפו: "נזכור את אברהם תמיד, בקולו הצלול, בחיוכו החם ובאהבתו האינסופית למשפחתו ולקיבוץ. יהי זכרו ברוך".

ממטה החטופים נמסר: "אברהם נחטף בחיים, סבל בשבי יחד עם בני משפחתו וחבריו, והיה צריך לשוב בחיים למדינתו לצד אשתו! רציחתו בשבי זועקת את האיחור בביצוע העסקה שיכלה להציל את חייו, וחיי חטופים נוספים. על ממשלת ישראל בסיוע המתווכים לאשר עוד היום את העסקה הנמצאת כיום על שולחן הדיונים - ולאפשר שיקום לחטופים החיים, וקבורה בכבוד לכלל הנרצחים החטופים, ולהשיב את התקווה למדינת ישראל".

נדב פופלוול, 51, הוא בנה של חנה פרי, ששוחררה משבי חמאס, ואחיו של רועי שנרצח. במאי האחרון פרסם חמאס אות חיים מפופלוול, אך ב-3 ביוני נודע כי נקבע מותו בשבי.

יורם מצגר, בן 80 ותושב קיבוץ ניר עוז, עבד במפעל נירלט ובשנים האחרונות במוסך. הוא אב לשלושה בנים וסב לשבעה נכדים. מצגר נחטף יחד עם אשתו תמי מביתם שבניר עוז והיא שוחררה במסגרת הפעימה החמישית. ב-3 ביוני נקבע כי הוא אינו בחיים. מקיבוץ ניר עוז נמסר: "במבצע צבאי מורכב, השיבו כוחותינו את גופתו של חברנו יורם מצגר. יורם, שנחטף ונרצח בשבי, ייקבר באדמת הקיבוץ שאהב. יורם ייזכר בלב כולנו כאיש נעים וחייכן, שתמיד גרם לכל אדם להרגיש בבית. החזרת גופתו מדגישה את חשיבותה של עסקה שתשיב את בנינו ובנותינו לפני שיהיה מאוחר מדי. במשפחת מצגר מקווים כי אף חייל לא נפגע במהלך הפעולה הצבאית".

יגב בוכשטב, 35 מקיבוץ נירים, נחטף יחד עם אשתו רימון קירשט בוכשטב, ששוחררה בעסקת החטופים לאחר 50 ימים בשבי. ב-22 ביולי נודע כי הוא מת בשבי. מקיבוץ נירים נמסר כי "התבשרנו כי במהלך הלילה חולצו מרצועת עזה גופותיהם של יקירינו נדב פופלוול ויגב בוכשטב. בשלב זה אין פרטים נוספים. נמשיך לעדכן בהמשך. אנו מחבקים את המשפחות וממשיכים להיות איתן".

חיים פרי בן ה-80 נחטף בבוקר ה-7 באוקטובר מקיבוץ ניר עוז, הוא היה יזם ופעיל שלום שתרם בפעילותו לפיתוח תחום התרבות והאמנות בנגב המערבי. הוא אב לחמישה ילדים וסב ל-13 נכדים. אשתו, אסנת, היא יו"ר דירקטוריון הקיבוץ שניצלה מהטבח לאחר שלדבריה בעלה הציל את חייה באירועי הטרור של 7 באוקטובר.

"חיים פרי, שנחטף מביתו בקיבוץ ניר עוז במהלך אירועי ה-7 באוקטובר והופקר למותו בשבי החמאס, הוחזר היום לקיבוץ לאחר למעלה מעשרה חודשים בשבי בעזה. חיים יובא למנוחות בקיבוץ בו חי ופעל כל חייו, מוקף באהבה של משפחתו וקהילתו", נמסר מקיבוץ ניר עוז. "הוא שרד בתנאים בלתי אנושיים במנהרות החמאס במשך חודשים, עד שנרצח באכזריות בשבי. החזרת גופתו של חיים מהווה תזכורת כואבת לעובדה שהמאבק שלנו לשחרור כל יקירינו ולחזרה לשגרה טרם הסתיים, והוא חשוב מאין כמותו כי הזמן לא משחק לטובת החטופים! אנו נמשיך לפעול בכל הכוח עד שכל יקירינו ישובו הביתה. החיים לשיקום והנרצחים לקבורה".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:חאן יונסחילוץ גופות חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה