חדשות בארץ

ביידן: "קרובים לעסקה יותר מתמיד"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשא נאום בוועידת המפלגה. האמריקנים הודיעו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הסכים להצעה להפסקת אש. משלחת ישראלית תצא מחר למצרים

ביידן (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)ביידן (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשא הלילה (בין שני לשלישי) נאום בוועידה הדמוקרטית וציין כי הוא סבור שהעסקה בין ישראל לחמאס "קרובה יותר מאי פעם".

במהלך הוועידה בשיקגו ניסו כמה עשרות מפגינים פרו פלסטיניים לפרוץ לאולם ולהפריע לנאום הנשיא, הנאשם על ידם בתמיכת יתר בישראל. המשטרה מנעה מהם להיכנס לאולם. בחוץ הפגינו אלפי פרו פלסטינים, חלקם אף הניפו את דגלי החיזבאללה.

בהתייחסו למשא ומתן בין ישראל לחמאס, אמר הנשיא: "לפני כמה ימים כתבתי הצעה שקירבה אותנו להפסקת אש יותר מבכל נקודה אחרת מאז 7 באוקטובר. הצעה שתאחד את החטופים עם משפחותיהם, תסיים את הסבל בעזה וסוף סוף תסיים את המלחמה".

בוועידה נכחו משפחות של חטופים עם אזרחות אמריקנית. הן נפגשו עם אילן גולדנברג, מיועציה הקרובים של סגנית הנשיא האריס, ומי שמונה לאיש הקשר עם הקהילה היהודית מטעם הקמפיין של האריס לנשיאות. לפי מספר גורמים ששוחחו עם N12 גולדנברג חזר בפני המשתתפים על המחויבות של האריס לביטחונה של ישראל, לצד המאמצים להשיג עסקה הפסקת אש והחזרת החטופים.

משלחת ישראלית תמריא מחר למצרים להמשך השיחות על הפסקת אש ושחרור החטופים הישראליים. אמש ציין מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, ששהה בארץ יממה ונפגש בין היתר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי "ראש הממשלה אישר בפניי שהוא מקבל את ההצעה האמריקנית. עכשיו זה התור של החמאס להגיד כן".

מנגד, הוול סטריט ג׳ורנל דיווח כי סינוואר מאמין כי סבב השיחות האחרון הינו "בלוף", שנועד למשוך זמן כדי לאפשר לישראל להמשיך בפעולות הצבאיות.

בכיר חמאס אוסמה חמדאן התייחס בריאיון לרויטרס למגעים עם ישראל ואמר כי "הבהרנו למתווכות שאנחנו לא צריכים משא ומתן חדש לעסקה, אלא שצריך להסכים על מנגנון הוצאה לפועל של מה שכבר הוסכם". הוא התייחס לפגישתם של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן וראש הממשלה בנימין נתניהו, וטען כי הדברים שבלינקן מסר, שלפיהם "נתניהו מסכים לעסקה מעודכנת" מעלים "אי-בהירות רבה", שכן פרטיה לא הוצגו ולא הוסכמו על-ידי חמאס.

הערוץ הסעודי "א-שרק", המתבסס על מקור בחמאס, ציין כי ההצעה שהונחה בפני הארגון היא: הפסקת אש קבועה שתידון בשלב השני, צמצום נוכחות צה"ל בציר פילדלפי, הרשות תנהל את מעבר רפיח בפיקוח ישראלי ובערבות האיחוד האירופי, במסדרון נצרים יהיה פיקוח על החוזרים לצפון הרצועה, גירוש מספר אסירים ביטחוניים שישוחררו בעסקה לחו"ל, זכות וטו לישראל על מאה שמות של אסירים ביטחוניים, מחציתם בשלב הראשון של העסקה, וצה"ל יפרוש את הכוחות מחדש ברצועה, ללא יציאה מלאה בשלב הראשון.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:ג'ו ביידןעסקה לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה