כתבות מגזין

"לאחר הגירושין לא הצלחתי יותר לשמור מצוות. הייתי אבודה. הבית היה חילוני לגמרי"

גאולה פרץ ניסתה לחזור בתשובה בשנים הראשונות לנישואיה, אך בלי בסיס נכון ובלי ליווי היא לא הצליחה להתמיד. סרטון של הרב זמיר ש"קפץ" לה בגלישה ברשתות החברתיות בנה את ביתה מחדש

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מסלול חיה של גאולה פרץ ידע עליות ומורדות בשמירת המצוות. רצון טוב היה לה, אבל היעדר הדרכה נכונה גרמו לה בעת משבר לעזוב לחלוטין את דרך התורה. "באחת הפעמים הרמתי עיניים לקב"ה, וביקשתי ממנו בקשה אחת: לעולם אל תיתן לי ללכת מהעולם הזה בלי תשובה. ביקשתי מכל הלב שאצא מהעולם הזה נקיה. פחדתי מאוד שלא אגיע לזה".

סיפורה של גאולה מוכיח לנו שוב עד כמה ליווי לחוזרים בתשובה הוא דבר הכרחי. לא הלימודים בבית ספר דתי, ולא הניסיון להקים בית תורני, ואפילו לא סמינר לחוזרים בתשובה גרמו לה להחזיק מעמד. העקביות בצפייה בסרטוני הרב זמיר כהן היא שיצרה מעטפת תומכת של מידע וחיזוק באמונה שסוף סוף נתנו לגאולה את מה שהיה חסר לה: יציבות.

גאולה גדלה בבית שהיא מגדירה חילוני. היא היתה תלמידה מצטיינת, אך כילדה דעתנית היא התעמתה עם אחת המורות באחת הפעמים, ונאלצה לעזוב את בית הספר התיכון שבו למדה. האפשרות היחידה שעמדה בפניה היתה בית ספר דתי.

 

תופעה עצובה: כשגאולה הנערה הזדעזעה מ"שמע ישראל"

"את רואה אותי הולכת עם חצאית כל יום?!", שאלה גאולה את אמה שאלה רטורית שהביעה התנגדות, אבל לקב"ה היו תוכניות אחרות. לאחר שכנועים מצד אמה והבנה שאין לה אפשרות אחרת, הגיעה גאולה לבית ספר הדתי, ושם היא מתארת איך היא נבהלה והזדעזעה לראות תלמידות ששמות ידיים על העיניים בעת "שמע ישראל" או מתרוממות על קצות האצבעות שלוש פעמים, כפי המנהג, בשעת אמירת "קדוש קדוש קדוש".

"לימים הזדעזעתי מהתגובה שלי: יהודיה שחיה בארץ הקודש, ולא לימדו אותה עד כה דבר פשוט: איך עושים שמע ישראל. לכן בפעם הראשונה בגיל הנעורים זה נראה לי מוזר ומבהיל, אבל בזכות ה' יתברך מורה אחת שם בתיכון הדתי פרשה עלי חסות, ולא ויתרה לי לאורך כל הדרך עד שבמסיבת הסיום של י"ב, כנשכנסתי, היא שרה לי: 'אבן מאסו הבונים, היתה לראש פינה'".

למרבה הצער, גאולה לא הצליחה להתמיד בשמירת השבת בביתה. "זה היה קשה. הבית עצמו לא שמר שבת", היא מסבירה את הקושי, וההזדמנות השנייה הגיעה כשהיא הקימה את ביתה שלה.

 

שמירת שבת בלי ידיעת ההלכות

בגיל 19 היא נישאה, ובעלה דאז ביקש ממנה לשמור שבת לאחר החתונה. "לפני כן שנינו לא שמרנו שבת. הסכמתי, אבל לא באמת ידעתי הלכות. בבית הספר שלי לא לימדו אותי כמו שהנכדות שלי היום לומדות דינים והלכות. כל מה שידעתי היה שלא מדליקים אש ולא מדליקים אור בשבת, אבל סחטתי מטליות, קרעתי נייר, לא התפללתי שחרית ולא ברכת המזון".

שוב התמודדה גאולה עם קשיים בשמירת השבת. היא שמרה טהרת המשפחה, אבל לא לפי ההלכה, וכ-4 שנים לאחר הנישואין היא הגיעה לסמינר של ארגון "ערכים". לאחר הסמינר קיבלה על עצמה גאולה שלושה דברים: כיסוי ראש, כשרות ורישום הילדים לתלמודי תורה, אבל גם זה לא עזר לה במיוחד. "במשך 15 שנה התנהלתי כך, ולא עשיתי מעבר לשלוש הקבלות האלה שום דבר מיוחד. ילדתי עוד שלושה ילדים, וזה היה סוג של בית דתי עם הרבה חילוני".

 

יהודים רבים עדיין שקועים עמוק בטיקטוק, רחוקים מהיהדות. נגיע אל הלב שלהם רק בזכותכם. כדי להיות שותפים במיזם הערבות ההדדית הגדול של הידברות דיגיטל, לחצו כאן >>>

 

עזיבת המצוות לאחר הגירושין

השנים חלפו, הילדים גדלו, והלכו לישיבות, אך עדיין היסודות לא היו איתנים מספיק. בנה השני של גאולה עזב את הישיבה, והלך לבי"ס לא דתי, כך גם בתה של גאולה, שלמדה בבית ספר לא דתי. "הורדתי את כיסוי הראש, לאט לאט גם עזבתי את שמירת השבת. הבן הבכור שלי, שהיה כבר בישיבה גדולה, נחשב לתלמיד טוב מאוד. הוא ראה את ההתנהלות בבית, ראה איך רשמתי איך אחיו הקטנים למסגרות לא דתיות, ועשה חושבים עם עצמו – האם הוא הולך עם הזרם או בורח? הפתרון היה בדרך שלישית. הוא פשוט יצא לשידוכים והתחתן. הוא היה חכם כל כך, וידע שזה יציל אותו. כיום ברוך ה' יש לו תשעה ילדים חמודים. הייתי 'הסבתא החילונית', וכלתי קיבלה אותי בחום. ככה, כמו שאני. בלי שבת ובלי כיסוי ראש".

הסדקים האלו באי שמירת המצוות העמיקו לפער גדול מאוד כאשר לאחר כ-20 שנות נישואין גאולה התגרשה. אמנם הגירושין לא היו קשים, אך משהו שם גרם לה לנטוש לגמרי את דרך התורה והמצוות.

הבן הבכור יחד עם משפחתוהבן הבכור יחד עם משפחתו

 

הסרטון של הרב זמיר שהחל את השינוי לטובה

"לאחר הגירושין לא הצלחתי יותר לשמור מצוות. הייתי אבודה. הבית היה חילוני לגמרי. פרקתי עול. במשך עשר שנים לא היה דין ולא היה דיין. הבן הבכור שלי היה היחידי שהיה חרדי. זו תוצאה של הלימוד שלו בתלמוד תורה ובישיבה".

המפנה האמיתי הגיע לאחר כמה שנים. "הבן הבכור שלי התקשר אליי. כבר היו לו ארבעה ילדים. הוא התקשר, בכה, וביקש שנחזור בתשובה. חבל שהידברות לא היו קיימים אז, אולי הדברים היו נראים אחרת, אבל כנראה זו דרכו של הקב"ה. בשיחה אחרת הוא אמר לי שאני חזקה, וגם אני יכולה לחזור בתשובה". זה היה רגע מכונן שאחריו הגיע הסרטון הראשון ששינה לגאולה את החיים לטובה.

"גלשתי ברשתות החברתיות, וסרטון של הרב זמיר 'קפץ' לי. מה שדיבר אליי בסרטון היה הנעימות שבה הרב העביר את הדברים. המשכתי לצפות בסרטונים נוספים. חשוב לי לשמוע את הרב זמיר כל הזמן כי בשונה מניסיונות העבר לחזור בתשובה – הרב זמיר שולח אותי ללמוד ולבחון דברים. ממש ללמוד אותם".

הבן הצעיר יחד עם אשתו ביום חתונתםהבן הצעיר יחד עם אשתו ביום חתונתם

 

"מלכה גויה שומרת על צניעות, ואני, יהודיה, מזלזלת בזה?"

"קניתי ספרים, למדתי מהי שבת, ושם באמת חזרתי בתשובה, כי את כל אלו לא עשיתי בפעמים הקודמות לכן זה התמוטט. היום אני אפילו שמה הרצאה, ונרדמת עם שיעור תורה".

וכך, מדי שבוע יישמה גאולה את מה שהרב אמר לגבי שמירת השבת. "עם כל שיעור וכל ספר התחזקתי יותר בשמירת השבת ובצניעות. הרב דיבר על מלכת אנגליה, שיש לה תפקיד ייצוגי, והיא שומרת על צניעות. לא אשכח את זה. חשבתי לעצמי שמלכה גויה שומרת על צניעות, ואני, יהודיה, בת של מלך, מזלזלת בזה? קניתי בגדים צנועים, והחלפתי את כל המלתחה".
 

הסוף הטוב

בדרך הטבע נראה שכשאמא עוזבת את דרך המצוות וילדיה אחריה – סיכוי נמוך שהם יחזרו בתשובה יחד איתה. אבל שוב – קסם הרשתות החברתיות עבד וחיזק את ילדיה. "כשכבר הייתי עמוק בתשובה, עלתה לי שאלה כואבת: איך הילדים יחזרו בתשובה? הרסתי להם ושמתי אותם במסגרות לא דתיות. בני הבכור הרגיע אותי. אמר לי שאהיה שמחה, והכל יבוא על מקומו בשלום".

"כשכבר הייתי עמוק בתשובה, עלתה לי שאלה כואבת: איך הילדים יחזרו בתשובה?". ארבעה מילדיה של של גאולה כהן"כשכבר הייתי עמוק בתשובה, עלתה לי שאלה כואבת: איך הילדים יחזרו בתשובה?". ארבעה מילדיה של של גאולה כהן

אכן, בדרך נס שני בניה ושתי בנותיה שעזבו את דרך התורה והמצוות מצאו בחזרה את דרכם וחזרו בתשובה גם הם, דרך קסם הרשתות החברתיות.

"אחד הדברים שלמדתי מהרב זמיר זה לאהוב את ה' יתברך. אני מבקשת להודות לארגון הידברות ולרב זמיר היקר שבזכותם הצלחתי לבנות את הבית שלי מחדש".
 

הדרך המנצחת להציל את הצעירים מציפורני הטיקטוק ולהתחבר ליהדות. אם לא אכפת לכם - אל תקליקו כאן >>>

 

תגיות:חזרה בתשובההרב זמיר כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה