לומדים מוסר

הסוד האלוקי שגורם לדברים לקרות: הגילוי הזה יפתח לכם את העיניים

המשך הסדרה המרתקת, בה נכיר לעומק את דברי רבנו בחיי בספרו שער הביטחון: הפרק התשיעי בסדרה שתשנה את חייכם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

במאמר זה, התשיעי בסדרה, נמשיך להעמיק בדברי רבנו בחיי בספרו "חובות הלבבות", בפרק "שער הביטחון". רבנו בחיי מבאר 5 עובדות יסודיות שעל האדם להאמין בהן כדי לבסס את ביטחונו בה'. במאמרים הקודמים עסקנו בעובדות הראשונה והשנייה, והפעם נעמיק בעובדה השלישית: שידע האדם שהבורא יתברך חזק מכל חזק.

לעובדה הראשונה: ה' מרחם יותר מכל מרחם, לחצו כאן >>

לעובדה השניה: ה' היחיד שיודע מה טוב לאדם, לחצו כאן >>

 

העובדה השלישית היא הידיעה הברורה כי דבר ה' הוא חוק מוחלט ובר-תוקף שאין לשנותו או לערער עליו. כוחו ועוצמתו של הבורא מתבטאים בכך שכל רצון וגזירה שלו מתקיימים ללא יוצא מן הכלל. 

כה דברי רבנו בחיי:

"והשלישי, כי הבורא יתברך חזק מכל חזק ודברו נגזר מכל דבר ואין משיב את דינו. כמו שכתוב (תהלים) 'כל אשר חפץ ה' עשה', ואמר (ישעיהו) 'כן יהיה דברי אשר יצא מפי לא ישוב אלי ריקם'".

רבנו בחיי מבהיר כי על האדם לזכור ולדעת בצורה ברורה את עוצמתו של הבורא ואת כוחו הבלתי ניתן לערעור. הבורא יתברך הוא החזק ביותר מכל כוחות הבריאה, ולכן כאשר הוא מחליט דבר, אין כוח בעולם שיכול לשנות את גזר דינו.

בפסוק מתהילים נכתב: "כָּל אֲשֶׁר חָפֵץ ה' עָשָׂה", כלומר כל מה שה' רוצה לעשות - הוא עושה. רצון ה' הוא המניע לכל המתרחש בעולם, ואין דבר שיכול לעמוד בפני רצונו.

בנוסף לכך, הנביא ישעיהו מתאר את דבר ה' כאילו הוא שליח שאין לו אפשרות להיכשל במשימתו. כפי שנאמר: "כֵּן יִהְיֶה דְבָרִי אֲשֶׁר יֵצֵא מִפִּי לֹא יָשׁוּב אֵלַי רֵיקָם", כלומר כל דבר שה' מוציא מפיו אינו חוזר אליו ריק. כלומר, אם ה' גזר או ציווה דבר, הוא יתממש בדיוק כפי שנאמר ואין אפשרות להחזיר אותו או לשנות אותו.

זהו הדגש על הכוח והסמכות המוחלטים של הבורא, שכל דבר שנאמר על ידו או נעשה על ידו הוא מוחלט ואינו ניתן לערעור או שינוי.

לסיכום, דבר ה' הוא חוק מוחלט ובר-תוקף שאין לשנותו או לערער עליו. כוחו ועוצמתו של הבורא מתבטאים בכך שכל רצון וגזירה שלו מתקיימים ללא יוצא מן הכלל. דבריו אינם חוזרים אליו ריקם, אלא תמיד מוצאים את דרכם להתממש בצורה מלאה ומדויקת. זוהי תזכורת לעומק האמונה בעוצמתו האינסופית של הבורא ובכך שכל מה שמתרחש בעולם הוא חלק מהתוכנית האלוקית.

הדרך המנצחת להציל את הצעירים מציפורני הטיקטוק ולהתחבר ליהדות. אם לא אכפת לכם - אל תקליקו כאן >>>

 

תגיות:חובות הלבבותלומדים מוסר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה