חדשות בארץ

כך חולצו גופות החטופים: ממנהרה בעומק 10 מטרים, בתוך חדר שנבנה במיוחד

לוחמי חטיבת הצנחנים ויחידת יהל"ם של חיל ההנדסה הם שביצעו את הפעולה לחילוץ ששת הגופות בחאן יונס, בעקבות מידע מודיעיני. מחבלים ששמרו על הגופות חוסלו טרם הכניסה למנהרה

פעילות ברצועה (צילום: דובר צה"ל)פעילות ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

גופותיהם של ששת החטופים הישראליים שחולצו אמש מעזה, נמצאו בתוך מנהרה תת קרקעית בעומק של כעשרה מטרים, בפאתי חאן יונס. על מיקום הגופות נודע לצה"ל ביום שישי שעבר. כך התיר הערב (שלישי) לפרסום דובר צה"ל.

בפעולת החילוץ השתתפו לוחמי חטיבת הצנחנים ויחידת יהל"ם, בשיתוף השב"כ שהביא את המידע על מיקום המנהרה. במהלך המבצע, סרקו הכוחות מספר מבנים, חיסלו מחבלים שכלכ הנראה הוצבו באזור כדי לשמור על הגופות. אנשי היה"לם הם שאיתרו את הפיר הרצוי, עליו הצביע המידע המודיעיני שהתקבל בשב"כ.

פיר מנהרה, בעומק של כ-10 מטרים, הוביל לתוואי תת-קרקעי. כוחות יחידת יהל"ם ושב״כ חקרו את תוואי המנהרה ונטרלו את החסימות ואת דלתות ההדף, איתרו אמצעי לחימה, מטענים ואמצעי שהייה ששימשו את המחבלים. באחד המוקדים אותר פתח צדדי שהוביל לדופן אקראי ולחדר שנבנה ככל הנראה כדי לשמר שם את הגופות.

על פי צה"ל, החילוץ בוצע לאחר לחימה ממושכת בשטח בנוי ובבניינים רבי קומות, במסגרתו הכוחות ביצעו פעולות פשיטה וסריקה שהובילו לחיסול מחבלים והשמדת תשתיות טרור. בתוך המנהרה אותרו גם גופות של מחבלים, שככל הנראה מתו בשל התנאים הירודים במקום ולא מתקיפה של צה"ל.

גופותיהם של ששת הישראלים: אברהם מונדר, חיים פרי, אלכס דנציג ויורם מצגר מקיבוץ ניר עוז, ונדב פופלוול ויגב בוכשטב מקיבוץ נירים, הוצאו והועברו לשטח ישראל, לצורך זיהוי וקביעת סיבת המוות. בצה"ל ידעו לפני כחודשיים שחמישה מהחטופים אינם בחיים, למרות ששניים מהם הופיעו בסרטון של חמאס בחודש מארץ האחרון. המכון לרפואה משפטית באבו כביר יקבע, בתום בדיקת הגופות, מי מהם נרצח, איך ומתי, והאם חלק מהם יתכן ונהרג מתקיפה של צה"ל.

ב-ynet דווח כי ההערכה המרכזית בישראל היא שששת החטופים נחנקו למוות במנהרה בחאן יונס, עקב שריפה שפרצה מתקיפת צה"ל באזור וחדירת עשן רעיל למנהרה. בתגובה דובר צה"ל מסר כי "נסיבות מותם של ששת החטופים שחילצנו הלילה מתוחקרות".

ההערכה היא כי חמישה מהם נרצחו או נהרגו לפני מספר חודשים, למעט מונדר, שגורלו לא היה ברור ודבר מותו נודע עם מציאת הגופה.

עם חילוץ ששת הגופות עלה ל-18 מספר גופות החטופים שחולצו מהרצועה, בעיקר מג'באליה ומחאן יונס, בארבעה מבצעים שונים.

הדרך המנצחת להציל את הצעירים מציפורני הטיקטוק ולהתחבר ליהדות. אם לא אכפת לכם - אל תקליקו כאן >>>

 

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחילוץ גופות חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה