חדשות בארץ

"שלמו כופר": משפחות החטופים קיבלו שיחות והודעות ממספר הטלפון של קרוביהם

המלחמה הפסיכולוגית של חמאס: לקח את הטלפונים שבידי השבויים, שחלקם כנראה עדיין פעל גם לאחר שהגיעו לעזה, והתקשר באמצעותם לקרובי המשפחה. החוטפים דרשו כופר, השב"כ פתח בחקירה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

המלחמה הפסיכולוגית של חמאס ממשיכה להדהד והיא מגיעה גם למשפחות החטופים. במהדורה המרכזית בחדשות 12 דווח כי משפחות רבות קיבלו לאחרונה הודעות מאיימות לטלפונים הניידים שלהם, כשחלק מההודעות הגיעו ממספרי הטלפון של בני המשפחה השבויים, המוחזקים בעזה.

על פי המידע, אנשי חמאס לקחו את הטלפונים שבידי השבויים, שחלקם כנראה עדיין פעל גם לאחר שהגיעו לעזה, והתקשרו באמצעותם לקרובי המשפחה מתוך רצון להפעיל לחץ על העסקה ולקבל כופר.

מתברר כי משפחות רבות פנו לאחרונה למערכת הביטחון ולמנהלת החטופים. הם דיווחו על האיומים שקיבלו, באמצעות הודעות טקסט וגם דרך שיחות טלפון. בכתבה הוזכר כי בהודעות המאיימות נכתב בין היתר: "אם לא תצאו להיאבק - אתם לא תראו את יקירכם חוזר". כאמור, חלק מאנשי חמאס שלחו דרישה לתשלום כופר, תוך דרישה מפורשת להעביר כסף לחשבון בנק מצורף. הם איימו שאם הדבר לא יקרה, לא יתקבל כל מידע בהמשך על בני משפחתם.

בעקבות האירועים הללו, במנהלת החטופים העבירו את הפרטים לשב"כ. מבדיקה ראשונית עולה כי מדובר באיום שבוצע על ידי גורמים עוינים, כנראה איראניים שהצטרפו לאנשי חמאס.

כזכור, לפני מספר ימים הודיע דובר חמאס, אבו עוביידה, כי "במהלך תקרית אחת שפרצה בין חוטפים לחטוף, הנ"ל נורה למוות". עוביידה הוסיף כי בתקרית נוספת, שתי חטופות נפצעו קשה. לדבריו, "נעשים ניסיונות להציל את חייהן. התגובות משפיעות על חייהם של האסירים הציונים. הוקמה ועדה לבירור הפרטים שיפורסמו בהמשך".

דובר צה"ל מסר בתגובה כי "ארגון הטרור הפיץ פרסום בטלגרם הכולל הודעה כתובה בה הוא טוען כי בשני אירועים נפרדים נהרג חטוף ונפצעו שתי חטופות על ידי מחבלי חמאס. בשלב זה אין לנו כל תימוכין מודיעיני שמאפשר להפריך או לאושש את טענות החמאס. אנחנו ממשיכים לבדוק ולברר את אמינות ההודעה, ונעדכן בהקדם בכל מידע שיהיה לנו".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:חטופיםחמאסמלחמה פסיכולוגית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה