לאישה

"גדלתי בבית אלים ורחוק מיהדות. סרטון של הרב זמיר הציל לי את החיים" 

לינוי עדני גדלה בבית קשה. מלבד היעדר חיים יהודיים נכונים, ליוו את חייה מאז ילדותה גם אלימות, ביזיונות והשפלות. באורח נס סרטוני הרב זמיר בנו את אישיותה מחדש, וכיום היא נשואה באושר בבית של תורה

"בחסדי שמיים הכרתי את בעלי, שהינו אדם שקט, טוב לב ורגוע" (צילומים: shutterstock)"בחסדי שמיים הכרתי את בעלי, שהינו אדם שקט, טוב לב ורגוע" (צילומים: shutterstock)
אא

צעקות, כעסים, הערות, השפלות, והתעללות רגשית ופיזית היו מנת חלקה של לינוי מאז ילדותה. היא נחשפה לדפוסי חינוך בעייתיים והפוכים מדרך היהדות. למרבה הפלא היא היתה ילדה צייתנית שהתנהגה יפה בבית הספר, אך הקושי הגדול של לינוי היה בגילאי העשרה, אז החלה מסכת של סבל שבה היא התגלגלה מקשר לקשר, ולא ידעה את נפשה מרוב עצבות. "נחשפתי בילדותי לקשרים זוגיים בעייתיים ביותר, ברמה הכי קיצונית שרק אפשר. בהיסטוריית המשפחה המורחבת שלנו היו קלקולים ועיוותים שונים ומשונים שלימדו אותי שנישואין הם דבר רע, חלילה", מספרת לנו לינוי סיפור חיים שלא ייאמן. 

"מה היה שם? כמעט הכל: נישואין בכפייה, התבוללות, קשרים לפני הנישואין, עבירות חוזרות ונשנות על איסורים שונים בעשרת הדיברות בתוך הנישואין, גירושין רבים, מחלוקות קשות. חלק ניכר מהדודים והדודות שלי מוכרים ברווחה כבר שנים רבות, ולמעשה מעולם לא ראיתי מציאות של קשר בריא של אהבה וכבוד בין איש לאשתו. כל מה שראיתי מול עיני היה תוהו ובוהו גדול וכאבי לב של כולנו. איזה סיכוי היה לי להתחתן ולהקים בית יציב ושמח?".

 

לינוי ברחה מהבית בגיל 16 הישר אל מלתעות קשר הרסני עם בחור שפגע בהלינוי ברחה מהבית בגיל 16 הישר אל מלתעות קשר הרסני עם בחור שפגע בה


מקשר פוגעני, חומרים אסורים והיריון – לבחור טוב לב ורגוע

ואכן, במציאות של אלימות בבית וריחוק מחיי תורה רגועים ושלווים ברחה לינוי מהבית בגיל 16 הישר אל מלתעות קשר הרסני עם בחור שפגע בה. היא השתמשה בחומרים אסורים, חוותה דיכאונות, נכנסה להיריון, עשתה הפלה, נכנסה לחובות, לא הצליחה להיות יציבה במקום עבודה ובמשך 12 שנים התגלגלה מקשר לקשר, תוך שהיא חוזרת לבית הוריה לסירוגין, ועוברת התעללות רגשית מצד אמה. 

"לא ידעתי לבחור קשר בריא שיוביל לנישואין נכונים על פי היהדות, אבל בחסדי שמיים הכרתי את בעלי, שהינו אדם שקט, טוב לב ורגוע".

מסתבר שזה לא הספיק, והעובדה שהיא הכירה בחור טוב לב ורגוע לא עזרה לה לבנות קשר טוב ובריא. "אף על פי שאני אדם נעים הליכות עם שאר הבריות, השלכתי את כל החוליים של הזוגיות שראיתי בבית הורי על הקשר ביני לבין בעלי לעתיד. לא חיינו לפי התורה. כעסתי, צעקתי, ורבתי איתו על כל דבר קטן כגדול, עד שביום לא בהיר בכלל, הוא החליט לנתק את הקשר, אף על פי שידענו שאנחנו רוצים לבנות בית. פשוט היה לו קשה מדי עם כל האנרגיות השליליות האלה".

 

יהודים רבים עדיין שקועים עמוק בטיקטוק, רחוקים מהיהדות. נגיע אל הלב שלהם רק בזכותכם. כדי להיות שותפים במיזם הערבות ההדדית הגדול של הידברות דיגיטל, לחצו כאן >>>

 

שינוי של 180 מעלות לטובה בזכות סרטוני הרב זמיר

לינוי לא ידעה את נפשה. עד שסוף סוף הכירה בחור טוב שאינו פוגע בה, עד שנראה שמסלול חייה הולך לכיוון חיובי, עדיין החוויות מהעבר משפיעות על התנהגותה דווקא בהיבט הזוגי. ההצלה הפלאית באה מכיוון בלתי צפוי. 

"באותם ימים הייתי בתהליך של חיפוש אחר האמת. התחלתי לחפש ברשתות החברתיות סרטונים על זוגיות, והגעתי לרב זמיר כהן שליט"א. ידעתי ששם האמת נמצאת, והבנתי שאני חייבת לבנות את האישיות שלי ממש מההריסות – שלב אחר שלב".

בזכות סרטוני הרב זמיר כהן ברשתות החברתיות, לינוי עברה תהליך מיוחד ומרגש, והצליחה בחסדי שמיים להיות רגועה יותר כלפי הבחור, ולהבין מהו כבוד אמיתי בזוגיות. לאחר שנישאו כדת משה וישראל, נולדו להם חמישה בנים ושתי בנות. כיום הם מנהלים אורח חיים תורני בבית שיש בו הרבה אהבה, כבוד ויהדות משמחת. 

"אני ממשיכה כמובן לתחזק את עצמי בסרטוני הרב זמיר ובסרטונים נוספים של הידברות. לולא סרטוני הרב זמיר שצפיתי בהם לראשונה ברשתות החברתיות - אני לא יודעת היכן הייתי היום. הרב זמיר הציל לי את החיים ואת הבית שלי. הלוואי שנערות ונשים שעברו דברים דומים היו מתעודדות מהסיפור שלי, אבל מה הסיכוי שהן תקראנה את הכתבה הזו, אם כל היום נערות בטיקטוק ונשים באינסטגרם? לכן אני מבקשת לפנות כאן לכל אוהבי הרב זמיר ולכל מי שאכפת לו מעם ישראל: יהודים רבים נמצאים מחוץ לרדאר של היהדות. הם שקועים בטיקטוק וחיים חיים חסרי משמעות. אני התחזקתי בזכות הרשתות החברתיות, וחשוב להגיע לכל יהודי בכל מקום. בואו נמשיך במהפכת התשובה של הידברות, ונגיע גם אליהם. זה יהיה אפשרי רק בזכותכם".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:חזרה בתשובההרב זמיר כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה