הורים וילדים

לא צריך לנסוע רחוק - חוויות טבע בלתי נשכחות ליד הבית ב"בין הזמנים"

תקופת "בין הזמנים" לא חייבת לכלול נסיעות ארוכות או הוצאות כבדות כדי להיות מהנה ומעשירה. בעזרת קצת דמיון ותכנון, תוכלו ליהנות מזמן איכות עם הילדים וליצור חוויות מרגשות בטבע, שנמצא ממש ליד הבית

אא

חופשת "בין הזמנים" בשיאה, החברים יוצאים לקמפינג או לטיולים ארוכים  בחיק הטבע, אבל מבחינתכם זו לא אופציה? יכול להיות שאין לכם תקציב, יכול להיות שאתם חוששים מהמצב הבטחוני ויכול מאוד להיות שכבר חזרתם מחופשה ועכשיו אתם חסרי רעיונות לגבי ההמשך. אז דעו לכם, שבעוד שנסיעות לטיולים או לקמפינג הן אופציה מהנה, פעמים רבות אנחנו שוכחים שישנם אוצרות טבע מרהיבים ממש ליד הבית – גם אם אתם גרים בעיר! פעילויות בטבע ליד הבית הן לא רק מהנות, אלא גם מחנכות ומעשירות את חיי הילדים. להלן 10 רעיונות יצירתיים לבילוי עם ילדים.

 1. טיול באתרי טבע מקומיים

אתרי טבע רבים מציעים מסלולים קלים המתאימים לכל המשפחה. טיול כזה מאפשר לילדים להכיר את הצמחייה המקומית, לראות בעלי חיים בסביבתם הטבעית וללמוד על חשיבות השמירה על הטבע. תוכלו למצוא באתר של החברה להגנת הטבע מפה של מעל 300 אתרי טבע מומלצים שקרובים לביתכם. הביאו אתכם חטיפים, בקבוקי מים ומצלמה, ותנו לילדים לצלם את מה שמרתק אותם (וכמובן שמרו על הניקיון).

2. פיקניק בפארק השכונתי

גם הפארק השכונתי הקרוב יכול להפוך לחוויה בלתי נשכחת. ארגנו סל פיקניק עם כריכים, פירות ומשקאות, שבו עם הילדים על שמיכה או מחצלת, ותנו להם להתרוצץ ולהנות מהמרחב הפתוח. אפשר לשחק במשחקי כדור, להביא ערכת בועות סבון, או אפילו לערוך תחרות ריצה קטנה. בקיץ המקומי זה יכול להיות קצת מאתגר, אז העדיפו לערוך את הפיקניק בשעות הערב המוקדמות.

3. סדנת יצירה מחומרים מהטבע

אחד מהיתרונות של הטבע הוא השפע של חומרים טבעיים שניתן להשתמש בהם ליצירה. אספו עם הילדים עלים, פרחים, אבנים וענפים קטנים, ושבו יחד להכין מהם יצירות אמנות. אתם יכולים ליצור מהם תמונות, מוביילים או דמויות של בעלי חיים. כל יצירה יכולה להיות הזדמנות לדבר על יופיו של הטבע והבריאה.

יצירות מחומרים טבעייםיצירות מחומרים טבעיים

 4. חקר בעלי חיים קטנים

בטיול קצר בפארק או בגינה, הילדים יכולים לגלות עולם שלם של בעלי חיים קטנים כמו נמלים, פרפרים, שבלולים וציפורים. ציידו את הילדים בזכוכית מגדלת, ופשוט צאו לחקור יחד את העולם הזעיר. הפעילות הזו מחזקת את סקרנותם של הילדים ומעודדת אותם לשים לב לפרטים הקטנים.

 5. לילה של צפייה בכוכבים

במקום לטייל במהלך היום, למה לא לצאת לפעילות לילית מרתקת? קחו  שמיכות, תרמוס עם שתייה חמה ומדריך צפייה בכוכבים שתוכלו להוריד מהאינטרנט. ישנם ימים בהם השמיים מלאים בכוכבים נופלים או בתופעות אסטרונומיות מעניינות. הצפייה בכוכבים היא לא רק מרתקת אלא גם מאפשרת לילדים להתפעל מהמרחב האינסופי שסביבנו.

6. רכיבה על אופניים בשכונה

אם יש לכם אופניים בבית, נצלו אותם לרכיבה משפחתית בשכונה. תוכלו לגלות יחד שבילים נסתרים, גינות קהילתיות או פארקים קטנים שלא שמתם לב אליהם עד כה. רכיבה על אופניים היא דרך נפלאה לשמור על כושר תוך כדי בילוי זמן איכות עם המשפחה.

 7. בניית בית מלון לחרקים

רק עבור הנועזים שביננו - פרויקט יצירתי ומהנה שניתן לעשות בחצר הבית או בפארק המקומי הוא בניית בית מלון לחרקים. בעזרת ענפים, קליפות עץ, אבנים וחומרים טבעיים נוספים, אפשר לבנות מחסה קטן עבור חרקים שונים. תנו לילדים להיות יצירתיים ולעצב את המבנה איך שהם רוצים. לאחר הבנייה, תוכלו לעקוב יחד ולראות איזה חרקים מתמקמים בבית המלון שלהם.

טיולים בפארקים ליד הביתטיולים בפארקים ליד הבית

 8. מרוץ סירות מנייר

אם יש לידכם מקור מים כמו אגם או אפילו בריכה קטנה, תוכלו לערוך מרוץ סירות מנייר. הכינו יחד עם הילדים סירות קטנות מנייר צבעוני, תנו לכל אחד לצבוע ולקשט את הסירה שלו, ואז ערכו מרוץ קטן. הפעילות הזו מהנה מאוד ומאפשרת לילדים לתרגל מיומנויות ידיים בעבודה עם נייר. כמובן, אין להשאיר ילדים קטנים לבד ליד המים!

 9. חיפוש מטמון מהטבע

ערכו "חיפוש מטמון" שבו המטמון הוא פריטים מהטבע. הכינו רשימה של פריטים שהילדים צריכים למצוא: אבן חלקה, עלה בצבע מסוים, פרח מיוחד, ועוד. לאחר שהילדים יסיימו לאסוף את כל הפריטים מהרשימה, תוכלו לשבת יחד ולדבר על כל פריט – מה מיוחד בו, היכן מצאו אותו, ומה אפשר ללמוד ממנו.

10. בניית שביל תחושה

שביל תחושה הוא פרויקט מהנה שמערב את כל המשפחה. בעזרת חומרים טבעיים כמו חול, עלים, אבנים, ענפים ומים, תוכלו ליצור שביל תחושה מגוון בחצר הבית או בפארק. השביל כולל מקטעים עם טקסטורות שונות שילדים יכולים ללכת עליהם יחפים. הפעילות הזו מעוררת את חוש המישוש של הילדים ומחברת אותם לטבע בצורה מקורית. לאחר שהשביל מוכן, תוכלו להזמין את הילדים לעצום עיניים ולחוות את ההליכה בשביל, תוך כדי שיחה על התחושות והרגשות שהשביל מעורר בהם.

תקופת החופש לא חייבת לכלול נסיעות ארוכות או הוצאות כבדות כדי להיות מהנה ומעשירה. בעזרת קצת דמיון ותכנון, תוכלו ליהנות מזמן איכות עם הילדים וליצור חוויות מרגשות בטבע שנמצא ממש ליד הבית. זכרו, הפשטות היא לעיתים קרובות המתכון הטוב ביותר לזיכרונות בלתי נשכחים.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:טבעיצירה לילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה