לאישה

"מהרגע שחזרתי בתשובה התחילו ניסיונות. בלי סרטוני החיזוק לא הייתי מצליחה לעבור את התקופה הזו"

תוך חודש וחצי איבדה ג'ואנה עמנואל חנה את העצמאות הפיזית והכלכלית שלה, הוריה והיא חלו במחלות, אבל סרטוני החיזוק היו בשבילה צידה לדרך. עוד סיפור מרגש על כוחם של סרטוני הידברות ברשתות החברתיות

"אני שומרת שבת בזכות הסרטונים של רבני הידברות". בקטן: ג'ואנה עמנואל (צילומים: shutterstock)"אני שומרת שבת בזכות הסרטונים של רבני הידברות". בקטן: ג'ואנה עמנואל (צילומים: shutterstock)
אא

סיפורה של גו'אנה עמנואל חנה ממחיש לנו עד כמה ההשגחה הפרטית מדויקת לכל אחד. קשיים ואתגרים החלו להופיע בחייה לאחר שחזרה בתשובה, אך דווקא ההתחזקות באמונה שקרתה לאחר התשובה, היא שעזרה לה להתמודד ולהתגבר על הקשיים מנקודת מבט יהודית אמונית.

"הגעתי מבית מסורתי מזרחי. משהו בלב מגיל קטן מאוד היה מחובר ליהדות ולקדוש ברוך הוא, והיתה לי אמונה חזקה שיש בורא לעולם והכל בהנהגתו, אבל לא ידעתי כלום. חגגנו את החגים, אבא עשה קידוש, אבל בשבת עשינו גם דברים אחרים, שלא היו קשורים לשמירת שבת. אחרי השירות הצבאי עברתי לתל אביב, ושם היתה התרופפות גדולה באורח החיים המסורתי שממנו באתי," מתארת ג'ואנה את אורח חייה שקדם לתשובה.

"בתל אביב לא היה קידוש, לא היתה כשרות, ולא היתה שבת. הלכתי לקיצון. עבדתי מראשון עד חמישי, לפעמים שישי. שישי זה קניות וקצת בישולים. במקביל מנסים לקבוע ים עם חברים, וגם בשבת הולכים לים, לבריכה וטיולים. כל מה שאסור מבחינת נסיעות ומלאכות. בעצם, לא הייתי מגיעה לרגע שיש לי מנוחה. יום שישי ויום שבת היו סוג של מרדף אחרי הזמן, אחרי החברים, אחרי הטיול לצפון, ואחרי הביקור אצל הדודה. לא היה לי רגע לעצמי."

"בתל אביב לא היה קידוש, לא היתה כשרות, ולא היתה שבת. הלכתי לקיצון" "בתל אביב לא היה קידוש, לא היתה כשרות, ולא היתה שבת. הלכתי לקיצון"

כשרוצים להתחזק ואין זמן לקריאת ספרים

החיים המשיכו כך, פחות או יותר, עד שלפני חמש שנים, בגיל 48, התחילה ג'ואנה לקבל ספרונים מחסיד חב"ד שהיה במקום עבודתה. "בכל פעם הוא הביא לי ספרון שהכותרת שלו דיברה בדיוק על הלך הרוח שהיה לי באותו היום. זה סקרן אותי, כי האמנתי תמיד שהכל מדויק." ג'ואנה התחילה לקרוא בספרונים האלו, המבוססים על כתבי ר' נחמן מברסלב, וגילתה על עצמה משהו מפתיע.

"התחלתי להבין שאני לא מבינה כלום בדת שלי. איך יכול להיות שאני לא מכירה מצוות שאני צריכה לקיים כיהודיה?"

כאן סרטוני החיזוק של הידברות ברשתות החברתיות נכנסו לתמונה עם יתרון בולט. "חיי היומיום שלי לא אפשרו לי שעות פנאי בקריאה, אז התחלתי לחפש סרטונים מחזקים ביהדות והגעתי לסרטוני הרב זמיר כהן ולסרטוני הרב יגאל כהן. מסרים כמו 'השלך על ה' יהבך והוא יכלכלך', ו'אין דבר רע יורד מן השמיים' דיברו אליי מאוד, והתחלתי לחפש סרטונים נוספים." כך ג'ואנה גם למדה את סדר התפילות בבוקר, הלכות, שמירת שבת ועוד. "מצאתי שם את כל התשובות למהות הקיום שלי."

 

יהודים רבים עדיין שקועים עמוק בטיקטוק, רחוקים מהיהדות. נגיע אל הלב שלהם רק בזכותכם. כדי להיות שותפים במיזם הערבות ההדדית הגדול של הידברות דיגיטל, לחצו כאן >>>

 

על תגובת הסביבה: "לא תחזיקי חצי שבת"

לאחר כמה חודשים חסיד חב"ד ממקום עבודתה של ג'ואנה שאל אותה מה לגבי התקדמות לשלב שמירת השבת. "לא חשבתי שזה אפשרי בכלל. הרי אנחנו עובדים כל השבוע ומטיילים בשבת. הכל הפוך."לאט לאט המסר על שמירת השבת חלחל עד שביום אחד קמה ג'ואנה בבוקר, והחליטה שהיא שומרת שבת.

"כך הדבר ממשיך עד היום. אני שומרת שבת בזכות הסרטונים של רבני הידברות ברשתות החברתיות". מסכמת ג'ואנה.

איך הסביבה הגיבה לחזרה בתשובה שלך?  

"אנשים היו המומים ולא האמינו. 'לא תחזיקי שבת אחת. חצי שבת לא תחזיקי', אמרו לי, ובאמת זה היה קשה מאוד לעשות את המהפך. בנוסף, יש לי ילדה בת 15 שהיא לא דתיה. הסברתי לה שזה תהליך שלי, אני לא מחייבת אותה בשום דבר, ואשמח אם היא תצטרף. כעבור חמש שנים הילדה שלי מתחילה להתעניין בתפילות ובדברים נוספים ביהדות, ואני שמחה. היא רואה אותי כל הזמן מתפללת ברכות השחר, ברכת המזון, תהילים, ורואה אותי קוראת ספרים וצופה בסרטונים. אני מקווה שזה יחלחל יותר ושאוכל לזכות עוד את כל מי שבסביבה שלי."

 

"אם לא היתה לי את האמונה בבורא עולם הייתי מגיעה למצבים קיצוניים"

איך החיים שלך היו נראים אם לא היית חוזרת בתשובה?

"החיים היו שונים מאוד וקשים הרבה יותר. מהרגע שחזרתי בתשובה התחילו ניסיונות שלא נדע. אלו ניסיונות קשים בתחום הבריאות גם לי וגם להורים שלי. מאישה ספורטאית שעסקה בספורט מגיל צעיר, הפכתי תוך חודש וחצי לאישה שאיבדה את העצמאות הכלכלית והפיזית שלה. היתה לי פגיעה בקוגניציה, בתפקוד הפיזי, חליתי בטרשת נפוצה, בפיברומיאלגיה ובדלקת פרקים. הייתי משותקת בחצי מהגוף, ולקח לי זמן להשתקם. אמא שלי עברה אירוע מוחי, ומזה שנה היא לא ממש חזרה לעצמה. היא משותקת במעין חוסר הכרה. בגלל המצב הבריאותי שלי אני לא יכולה לעבוד יותר. בעבר, לפני התשובה לא התמודדתי עם עוצמות כאלה, והיום אני יודעת שאם לא היתה לי את האמונה בבורא עולם, יכול להיות שהייתי מגיעה למצבים קיצוניים של דיכאון וחוסר תפקוד, חלילה. בזכות האמונה לא נשברים, ולא רוצים לוותר.

"אני רוצה לומר תודה לארגון הידברות על כל מפעל זיכוי הרבים שלהם ובפרט לזיכוי הרבים באמצעות סרטונים ברשתות החברתיות. ככה אפשר להגיע לעוד ועוד יהודים שבלי הסרטונים – הם לא היו זוכים להכיר את היהדות."

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:חזרה בתשובההרב זמיר כהןשמירת שבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה