לאישה

"הייתי בקשר עם בחור מתחזק. הקשר נותק, חזרתי בתשובה, והוא עזב את דרך המצוות"

ההתחזקות של אדווה פוסטג'י לאחר הפרידה מהבחור נעשתה בזכות סרטוני הידברות בטיקטוק וברשתות החברתיות. כך עזרה לה האמונה לשמוח בהבנה שהבחור לא בשבילה. עוד סיפור מרגש על כוח הרשתות בקירוב רחוקים

"הן ראו את השינוי הגדול שעברתי לטובה, וזה מה שהרגיע אותן". בקטן: אדווה פוסטג'י (צילום: shutterstock))"הן ראו את השינוי הגדול שעברתי לטובה, וזה מה שהרגיע אותן". בקטן: אדווה פוסטג'י (צילום: shutterstock))
אא

אדווה פוסטג'י (22) גדלה בבית לא דתי. היא מתארת את החיים לפני התשובה כחיים סתמיים וחסרי משמעות. "הייתי בקשר עם בחור שלא מכבד, לא מעריך, וחשבתי שכך צריך להיות. הייתי בקשיים, ולא היה לי עם מי להתייעץ, כי לא ידעתי מהי דעת תורה. בבוקר קמים בלי ברכות השחר. פשוט קמים. השבתות היו סתמיות ומשעממות, כמו עוד יום שצריך להעביר בו את הזמן. אלו היו החיים שלי: קמים, הולכים לעבודה, חוזרים, ישנים, משעמם, אך בעיקר השבתות: לא ידעתי מהי שבת ומהו עונג שבת אמיתי. החיים בשבת היו מסיבות, מועדונים, ברים, וכך החיים היו סתמיים ופשוטים, אבל משהו בפנים אמר לי שזה לא צריך להיות ככה.

מה חשבת על יהדות ועל שומרי תורה ומצוות לפני שחזרת בתשובה?

"גדלתי בבית שהוגדר מסורתי בלבד. לא הבנתי בנות צנועות. זה היה נראה לי עולם פרימיטיבי. סיפרו לנו שהדתיים מתחתנים לאחר כמה פגישות, ולא הבנתי את זה. כשאת בעולם לא דתי, את מקבלת מידע על העולם הדתי והחרדי כעולם מלא סטיגמות. חשבתי שזה עולם פרימיטיבי, ובחיים לא האמנתי שאכנס לעולם הזה".

מה שמעניין הוא שהבחור שאיתו היתה אדווה בקשר התחיל להתחזק, ולפני כשנה היא התחזקה בעקבותיו. צפיה בסרטוני הידברות בטיקטוק חיזקה אותה עוד יותר, דבר שבהמשך התברר עד כמה הציל את נפשה של אדווה.  

"כשאני צופה בסרטונים שעוזרים לי לצאת מעצבות בדרך היהודית, אני מרגישה שמישהו מדבר אלי""כשאני צופה בסרטונים שעוזרים לי לצאת מעצבות בדרך היהודית, אני מרגישה שמישהו מדבר אלי"

"הקשר עם הבחור נותק, וסרטוני החיזוק ברשתות החברתיות רק עזרו לי"

מה הרגשת כשצפית בסרטון הראשון?

"הרגשתי שמישהו מדבר אלי, ומנסה להעביר לי מסר. הסרטונים יכולים להופיע כשאני במצב רוח עצוב, ופתאום הסרטון כאילו קורא את מחשבותי, הסרטון מדבר אלי. חשבתי שכדי לצאת מהעצבות אני צריכה לשתות משקאות חריפים, או ללכת למועדון, אבל כשאני צופה בסרטונים שעוזרים לי לצאת מעצבות בדרך היהודית, אני מרגישה שמישהו מדבר אלי, לאדווה. מישהו אומר לי בדיוק את המסר שאני צריכה לקבל".

לאחר שלוש שנים, כשהקשר נותק, ונודע לאדווה שהבחור עזב את דרך התורה והמצוות, אדווה הבינה - בזכות סרטון של הרב זמיר כהן - שהבחור לא בשבילה. יתרה מכך – ההתחזקות בזכות סרטוני הידברות ברשתות החברתיות עזרה לה לשמור על השמחה, ולא להישבר.

"מה שמחזק אותי הוא העובדה שאני יכולה להיכנס לרשתות החברתיות, ובמקום לצפות בסרטון שטותי של פרידה, אני יכולה לצפות בסרטון של הרב זמיר כהן שמדבר על זיווג ועל כמה חשובים מעשיו של אדם, שלפיהם הוא מקבל את זיווגו. כשהיה לי קשה בעקבות ניתוק הקשר, סרטון של הרב זמיר חיזק אותי בהבנה שאין על מה לבכות. לקחתי על עצמי שמירת נגיעה, שיעורי תורה, והבחור? נמצא במסיבות ובמועדונים. אני רואה בחוש את מה שהרב אמר: בורא עולם הרחיק אותו ממני, ובע"ה יביא לי חתן חזק במצוות".  

 

יהודים רבים עדיין שקועים עמוק בטיקטוק, רחוקים מהיהדות. נגיע אל הלב שלהם רק בזכותכם. כדי להיות שותפים במיזם הערבות ההדדית הגדול של הידברות דיגיטל, לחצו כאן >>>

 

"אם לא היהדות – הייתי במקום לא טוב"

איך הסביבה שלך הגיבה כשראתה את ההתקרבות שלך ליהדות?

"אמא שלי שמחה מאוד, אף על פי שהעניין של שבת היה לה קשה. אני גרה עם אבא שלי. ההורים גרושים, ואז זה היה מורכב יותר להגיע אל אמא שלי בשבתות. אבא שלי לא היה בעד ולא היה נגד. לחברות שלי היה קשה כי הפסקתי לצאת למועדונים ולברים. הן ראו אותי עם חצאיות, ובימי חמישי הלכתי לשיעורי תורה, אבל הן ראו את השינוי הגדול שעברתי לטובה, וזה מה שהרגיע אותן".

איפה היית היום אם לא היית חוזרת בתשובה?

"במצב הנוכחי אחרי פרידה נראה לי שהייתי במקום רע, לא הייתי מצליחה לצאת מזה ללא ליווי הרבנית שלי וצפיה בסרטונים. אני מאמינה שהייתי במועדונים, ברצפה. אם לא החיבור ליהדות - הייתי שמחה פחות, הייתי מאמינה פחות, פחות מכבדת את ההורים, הייתי כעסנית יותר ופסימית יותר. אם לא היהדות - הייתי במקום לא טוב, ובמצב רע מאוד. בוודאות".

לסיום מבקשת אדווה להעביר מסר: "יש הרבה בני נוער וצעירים שאין סיכוי שהם יכירו את היהדות דרך אתר הידברות, העלון או הערוץ, כי הם פשוט רוב הזמן בטיקטוק ובשאר הרשתות החברתיות. הם צופים בתכנים סתמיים במקרה הטוב ובתכנים מזיקים במקרה הרע. ברגע שיהיו יותר ויותר סרטונים מחזקים של הידברות ברשתות החברתיות, כך הסיכוי גדל וגדל שבני הנוער והצעירים יכירו את היהדות, וחייהם יתהפכו לטובה כמו במקרה שלי. יישר כוח גדול להידברות על המיזם החדש הזה".

 

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:חזרה בתשובההרב זמיר כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה