כתבות מגזין

"הסרטון ערוך, הממצאים הרפואיים מזויפים. זו רדיפה מטורפת של חיילים": עו"ד אפרים דמרי בריאיון לוחמני

בין דיון לדיון בפרשת שדה תימן, בה הפרקליטות הצבאית הראשית מאשימה לוחמי מילואים בהתעללות במחבל נוח'בה, עו"ד אפרים דמרי לוקח הפסקה ומתיישב לריאיון על הפרשייה שמסעירה את מדינת ישראל

החיילים שנעצרוהחיילים שנעצרו
אא

פרשיית שדה תימן התפוצצה לפני כחודש ימים, כאשר אנשי המשטרה הצבאית החוקרת פרצו למחנה המשמש כמתקן מעצר למחבלים ועצרו תשעה לוחמים בחשד להתעללות במחבל נוח'בה. עו"ד אפרים דמרי, המייצג המרכזי של החיילים, מותח – בריאיון מיוחד להידברות - ביקורת חריפה על הפרקליטה הצבאית הראשית, האלופה יפעת תומר-ירושלמי, טוען בפסקנות כי הפרקליטות הצבאית רודפת את החיילים וקורא לה לסגור את התיק נגדם.

"החיילים שנעצרו הם מילואימניקים שמשרתים בכוח 100", פותח דמרי. "זהו כוח מיוחד שנבנה על ידי צה"ל והשב"כ, למטרת טיפול ושמירה על מחבלי הנוחב'ה שחדרו לישראל. הכוח מורכב מחיילי מילואים ששירתו ביחידות המובחרות ביותר של צה"ל. מדובר בחיילים שמתחילת הלחימה עזבו את הבית, עזבו את האישה והילדים, השאירו את כל העסקים שלהם בצד, ויצאו לשרת במכלאת המחבלים הזמנית שהוקמה במחנה שדה תימן".

המטרה הרשמית בהקמתו של כוח 100 הייתה לבלום התפרעויות של מחבלי נוחב'ה הכלואים במחנה. "מה שקרה עם אותו מחבל ארור הוא שהחיילים תפסו אותו יוצר תקרית עם חיילת, ולכן הם טיפלו בו בדיוק כמו שצריך לטפל בחיות טרף מהסוג הזה. תוך כדי שהם מטפלים בו, אותו מחבל ארור התרברב בפני החיילים על כל מעשי הרצח האכזריים שלו".

מה תוכל לספר לנו על זהותו של המחבל?

"מדובר באחד מהמחבלים האכזריים ביותר שידעה מדינת ישראל. יש לו הרבה יותר מדם על הידיים. הוא שימש כמפקד פלוגה של חמאס בשג'אעייה, ויצא בעצמו למסע רצח אכזרי בלפחות שני קיבוצים שיש חיסיון על השמות שלהם. מסע הרצח כלל מעשי זוועה, כשבין השאר הוא חתך את הגופות לחלקים. ופתאום אנו רואים עדות שלו מול עדות של החיילים שלנו, ובצעד שלא יאומן הפרקליטות מעדיפה להאמין לו ולא לחיילים.

"הוא אחד מהמחבלים עם הכי הרבה דם על הידיים", מדגיש דמרי, "והפרקליטות, על מנת לייפות אותו, קראה לו בפרוטוקול 'שוטר חמאס'. השתוללתי באותו הרגע כמו שלא השתוללתי מעולם. צעקתי לפרקליטות 'לחמאס אין משטרה. חמאס זה ארגון טרור, לא משטרה'. היה לי כעס פנימי כל כך גדול, שלא ניתן לתאר אותו בכלל".

עו"ד אפרים דמריעו"ד אפרים דמרי

נס בתשעה באב

אחד הדיונים בעניינם של החיילים נקבע בעיצומו של יום תשעה באב. "סיימתי את תפילת שחרית, קיפלתי את הטלית, ויצאתי לכיוון בית המשפט הצבאי בעתלית", משחזר דמרי. "במהלך הנסיעה אני מקבל שיחת טלפון, ועל הקו נמצא אחד הפרקליטים המרכזיים במשפט. הוא אומר לי כך: 'תקשיב לי טוב, עורך דין דמרי. במצב הנוכחי, אפילו אלוקים לא ישחרר לך את החיילים מבית הסוהר'. ככה הוא אמר לי, במילים אלו בדיוק. והוא המשיך: 'הסיפור שלהם הגיע עד הבית הלבן. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מעורב אישית במעצר, ואף אחד מהחיילים הללו לא ילך הביתה. אתה דתי מאמין, אולי רק נס יעזור לך לשחרר אותם'.

במילים אחרות, הוא כביכול אמר לך שהתיק תפור.

"הייתי בהלם", מתאר דמרי. "כשהוא סיים לדבר, אמרתי לו: 'עכשיו תקשיב לי אתה, ועדיף שתקשיב טוב מאוד: לנו יש את הרבנים שלנו, והתפילות שלהם יכולות לחולל ניסים. אנחנו עם שחי בניסים, ואנו אומרים זאת כל יום בתפילת מודים - 'על ניסיך שבכל יום'. הפרקליט שתק לרגע אחד, ואז אמר לי: 'אוקיי, בוא נראה אם הפעם יקרה לכם נס'".

דמרי ניתק את השיחה, והחל בסבב טלפונים מיידי לרבנים איתם הוא בקשר. "התקשרתי קודם כל לרב מאיר מאזוז (ראש ישיבת "כיסא רחמים" – ח.ג). הוא היה בעיצומן של הקינות, אבל הפסיק אותן לצורך השיחה, לקח את הטלפון ודיבר איתי דקות ארוכות. אמרתי לו: 'כבוד הרב, נשיא ארה"ב מעורב בתיק הזה, והפרקליטות אומרת לי שאין סיכוי שישחררו את החיילים שלנו'. הרב מאזוז הקשיב, יעץ לי מה לומר בדיון ובירך את החיילים.

"סיימתי את השיחה, וחייגתי לרב שמואל אליהו (רבה של צפת – ח.ג). זעקתי לו בטלפון: 'כבוד הרב, אבא שלך היה מלומד בניסים, ואנחנו זקוקים עכשיו לנס. לך בבקשה להר המנוחות ותתפלל על הקבר של אביך'. סיפרתי לו את מה שהפרקליט אמר לי שאפילו אלוקים לא יעזור, והרב אמר לי כך: 'תרשום את מה שאני אומר לך. דווקא בגלל מה שהפרקליט אמר, היום החיילים ישתחררו הביתה. דווקא היכן שאומרים שאלוקים לא נמצא, לשם הוא יגיע ויעזור לך'".

השעה הייתה כבר שעת בוקר מאוחרת. בכל בתי הכנסת ישבו המתפללים על הרצפה וקראו בבכי את מגילת איכה, אבל דמרי המשיך לטלפן לרבנים מכל רחבי הארץ איתם הוא בקשר. הטלפון הבא שלו היה לרב יצחק ברדא (ראש מוסדות "יצחק ירנן" באשקלון – ח.ג). "הקראתי לרב את השמות של החיילים והתחננתי לנס. הרב התעטף בטלית, החל לזמזם את מנגינת הקינות העצובה, ובדמעות זולגות בירך את החיילים".

מה היה בדיון עצמו?

"זה היה דיון קשוח מאוד. אבל לקראת סופו קרה משהו מוזר. נשיאת בית הדין הצבאי דפקה בפתאומיות על השולחן ואמרה לפרקליטות: 'כדאי לכם לצאת החוצה ולהגיע להסכמות עם דמרי, כי יש לכם חור גדול בראיות'. יצאנו החוצה, הסתודדנו, ועוד באותו יום החיילים השתחררו הביתה למעצר בית. הדבר הראשון שעשיתי היה ללכת לאותו פרקליט ולסגור איתו מעגל. הסתכלתי לו לתוך העיניים ואמרתי לו: 'ברגע זה קיבלת את ההוכחה שאלוקים עשה לנו נס. בזכות התפילות של הצדיקים ושל כל עם ישראל - החיילים שלנו בחוץ'".

 

"המחבל אמר לחייל 'אני אשחט אותך'"

לגופו של עניין, האם לדעתך הסרטון שיצא לתקשורת עבר עריכה מגמתית?

"בוודאי", משיב דמרי בנחרצות. "הביאו במיוחד עורך וידיאו בינלאומי, והוא פסק ללא עוררין שהסרטון ערוך. אני יודע בדיוק מה מכיל באמת הסרטון הזה. רואים את המחבל נושך את אחד החיילים שאני מייצג, בועט בו ומנסה לחטוף לו את האלה. את זה הפרקליטות לא הראתה בסרטון, כי היא החליטה להראות לציבור רק את מה שרצתה שיראה".

ומה לגבי הממצאים הרפואיים, הם מזויפים?

"לחלוטין. הצלחתי להוכיח על ידי רופא מומחה שכל הממצאים מזויפים אחד לאחד, אבל בכל זאת ממשיכים להילחם בחיילים שלנו ולהאריך את מעצר הבית שלהם. הפרקליטות נלחמת בהם כאחרוני העבריינים. זו רדיפה מטורפת".

אז מה האינטרס של הפרקליטה הצבאית הראשית להעמיד לדין את חיילי צה"ל בעיצומה של מלחמה, ועוד על דבר שקרי לכאורה?

"זו באמת שאלה קשה. אני חושב שיש כאן מטרה להחניף לבית הדין הבינלאומי בהאג, ולמצוא חן בעיני העולם בכך שאנחנו מדינה 'נאורה' שיודעת לשפוט את החיילים שלה תוך כדי מלחמה ואף להרשיע אותם".

כל המהלך קרה בניצוחה של הפרקליטה הצבאית הראשית. אתה סבור שהיא צריכה להתפטר מתפקידה?

"אני מאמין שהמהלך שהיא הובילה היה ונשאר נטול פרופורציות", הוא מקדים. "זהו מהלך שמציג את החיילים שלנו באור הכי חשוך שיש בעולם. מבחינתי, הפרקליטות הצבאית צריכה לעשות חשבון נפש ולחזור בה מיד מההמלצות נגד החיילים. היא צריכה לסגור את התיק.

"הפצ"רית היא זו שאכן אחראית על הכול בעצם, והיא לא הייתה צריכה לעצור את החיילים בצורה כזו ברוטלית. חד וחלק, היא גרמה לעולם לחשוד חשד שווא בחיילים של הצבא הכי מוסרי בעולם. המאסר שהובילה רק עוזר לחמאס ומזיק לחטופים שלנו".

לסיום, דמרי חושף קצת ממה שהתרחש מאחורי הקלעים במהלך הדיונים. "אותו מחבל נוחב'ה ארור אמר לאחד החיילים שאני מייצג 'אני אשחט אותך כמו ששחטתי יהודים בשביעי לאוקטובר'. צריך להבין שאנחנו מתעסקים עם מחבלים שעליהם נאמר 'מי שמרחם על אכזרים סופו להתאכזר על רחמנים'. במהלך הדיונים האחרונים התזה של הפרקליטות מתחילה להתמוטט, כי הגרסה של המחבל עצמו מתמוטטת מדיון לדיון. כשהקב"ה רוצה - לא משנה איזה נשיא מדינה ילחץ עלינו, בסוף זה יקרה והחיילים שלנו ישתחררו. כי הקב"ה יותר חזק מכל הנשיאים שיש בעולם".

הדרך המנצחת להציל את הצעירים מציפורני הטיקטוק ולהתחבר ליהדות. אם לא אכפת לכם - אל תקליקו כאן >>>

 

תגיות:הפרקליטות הצבאיתפרשת שדה תימןאפרים דמרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה