סלבס בהתחזקות

דודו פישר: "תהיה תפילה בראש השנה. נשיר 'אבינו מלכנו', נתקע בשופר ונאמר כל נדרי"

הזמר והחזן, שזועם על עיריית תל אביב שלא מאפשרת לקיים תפילות במרחב הציבורי, אמר בראיון: "למי מיועדת התפילה הזאת שאנשים עושים בכיכרות? עבור אלה שפשוט רוצים להתקרב קצת למסורת"

אא

הזמר והחזן דודו פישר מאוכזב מעיריית תל אביב. אחרי שזו הודיעה כי לא תאפשר לקיים תפילות במרחב הציבורי בחגי תשרי, פישר סיפר לעוקביו כי הוא נשאר בישראל ויקיים אירוע כזה בכל זאת, בערב ראש השנה. בראיון לתוכנית "תרבותניקים" בכאן רשת ב', הוא הסביר את עמדתו בעניין.

"זה כל כך כואב לי, כי למעשה למי מיועדת התפילה הזאת שאנשים עושים בכיכרות? עבור אנשים שאינם דתיים, שלא הולכים לבתי כנסת ופשוט רוצים להתקרב קצת למסורת", אמר פישר, "מונעים מהם את הדבר הזה וזה ממש כואב לי".

"אנחנו בדיונים מה לעשות", המשיך פישר. "נשיר את 'אבינו מלכנו', את 'ונתנה תוקף' של יאיר רוזנבלום, את 'הבן יקיר לי אפרים' של משפחת מלבסקי, וכמובן - תקיעת שופר וכל נדרי. אשתי רויטל ואני מנסים לקבל אישורים ועדיין לא יודעים איפה נעשה את זה".

פישר הוא חזן מבוקש מאוד בכל העולם. לאחרונה הוא היה שותף גם למפגני תמיכה בישראל. "אחרי ההופעות, התגובה שהכי הרבה שמענו הייתה 'כמה היינו צריכים אותך כאן עכשיו'. היהודים נמצאים עכשיו בדיכאון, לא רק בארץ אבל גם בכל העולם. גם אוהבי ישראל נמצאים בפוסט-טראומה", הוסיף.

לדבריו, הוא גם חווה אנטישמיות במהלך הופעותיו: "אנחנו רואים את זה בכל מקום, אנחנו רואים את זה בברודוויי, בטיימס סקוור, במיאמי, בכל מקום שהיינו. בצ'ילה, משם חזרנו עכשיו, היינו צריכים להסתובב עם שומר ראש, במקומות מסוימים הורדתי את הכיפה. אפילו בטיימס סקוור, מקום שגדלתי בו, כל התקופה האמנותית שלי התפתחה שם. היום אתה לא יכול להסתובב (עם כיפה) כי אתה מיד מותקף על ידי פלסטינים עם דגלי פלסטין. נותנים לך הרגשה של פחד".

בעוד שלושה חודשים פישר יהיה בן 73. "אני מסתכל על זמרים כמו טוני בנט ושארל אזנבור ששרים עד גיל 93. אז יש לי עוד 20 שנה של עבודה, ברוך השם", סיכם.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:דודו פישרתפילה במרחב הציבורי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה