חדשות בארץ

"הירש, תישאר חזק": הנאום המרגש של הורי החטוף שלא הותיר עין יבשה

הוריו של החטוף הירש גולדברג-פולין נאמו בדמעות בוועידה הדמוקרטית. עין לא נותרה יבשה בזמן שאמו רייצ'ל פנתה לבנה וקראה לו: "הירש, אם אתה שומע אותנו אנחנו אוהבים אותך. תשרוד, תישאר חזק"

הירש גולדברג-פולין (צילום: באדיבות המשפחה)הירש גולדברג-פולין (צילום: באדיבות המשפחה)
אא

בכנס הדמוקרטי הלאומי שנערך בשיקגו, עמדו ג'ון פולין ורייצ'ל גולדברג-פולין, הורי החטוף הירש גולדברג-פולין, ונשאו נאום מרגש שגרם לכל הקהל להזיל דמעות. רייצ'ל, אמו של הירש, דיברה בכאב על בנה בן ה-23, שנחטף על ידי חמאס ביום שמחת תורה. בעיניים דומעות ובקול רועד, היא תיארה את הירש כאדם שמח ואוהב חיים, שבסך הכל יצא לטיול תמים בדרום ישראל ונחטף לעזה. הדברים של ההורים נגעו בלבבות הנוכחים וסיפרו את סיפורם הכואב של כל 109 החטופים הנמצאים כעת בידי חמאס – מסר שאין בו פוליטיקה, רק הומניות כואבת.

רייצ’ל פתחה את הנאום ואמרה: "ברגע זה, 109 בני אדם יקרים מוחזקים על ידי חמאס בעזה. הם נוצרים, יהודים, מוסלמים, הינדים ובודהיסטים. הם אזרחי 23 מדינות שונות. הצעיר ביותר מבין החטופים הוא תינוק בן שנה, והמבוגר ביותר הוא סבא בן 86 עם שפם. בין החטופים ישנם שמונה אזרחים אמריקנים. אחד מהם הוא בננו היחיד. שמו הירש. הוא בן 23, וכמו סגנית הנשיא קמלה האריס, הירש נולד באוקלנד שבקליפורניה".

היא תיארה את הירש כ"אדם שמח, רגוע, בעל חוש הומור, מכבד וסקרן, חובב מוזיקה וטיולים. "ב-7 באוקטובר, הירש וחברו הטוב ענר הלכו לטיול בדרום ישראל. הלכו לחגוג את יום הולדתו ה-23 של הירש", הוסיפה האם, שתיארה כיצד בנה נחטף לעזה לאחר שנפצע בזרועו השמאלית. “זה היה לפני 320 ימים. כל אחד יכול לנסות לדמיין את היגון והייסורים שג’ון ואני וכל משפחות החטופים עוברים".

אביו של הירש, ג’ון, אמר בנאום: "זהו כנס פוליטי, אך השבת בננו היחיד וכל החטופים הנוספים הביתה אינה נושא פוליטי. זהו נושא הומניטרי”.

הוא הוסיף כי משפחות שמונת החטופים האמריקנים “מעודדים מכך שהמנהיגים הדמוקרטים והרפובליקנים מפגינים את תמיכתם הדו-מפלגתית בשחרור החטופים שלנו”, וציין כי הנשיא ביידן וסגנית הנשיא האריס “פועלים ללא לאות למען הסכם לשחרור חטופים והפסקת אש שיחזיר את ילדינו, האמהות, האבות, בני הזוג, הסבים והנכדים שלנו הביתה ויעצור את הסבל בעזה".

אמו של הירש סיכמה את הדברים, פנתה לבנה ואמרה: “הירש, אם אתה שומע אותנו, אנחנו אוהבים אותך. תישאר חזק. תשרוד”.

 

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:הירש גולדברג-פוליןחטוף בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה