בריאות ותזונה

גם אתם מכורים לחריף? המחקרים מציעים לכם להפסיק

אם אתם אוהבים חריף, יש סיכוי לא קטן שזה יסכן אתכם. מחקרים מראים כי כמות גדולה של חריף יכולה לגרום לנזק במערכת העיכול, ויש לכך השפעה גם על הבריאות הנפשית שלכם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

העולם מתחלק לשניים: אנשים שאוהבים חריף ואנשים שלא מסוגלים לסבול את הטעם החריף. מצד אחד, החריפות במאכלים עשויה להוסיף גיוון וריגוש, ויש לה השפעה בריאה – אך כשצורכים חריף בכמות גבוהה, יש גם סכנות.

כדי להבין היכן טמונות הסכנות, צריך להבין מה מכיל חריף. הקפסאיצין, הרכיב הפעיל העיקרי בפלפל החריף, הוא זה שאחראי לתחושת החריפות במאכלים. כאשר הוא בא במגע עם הלשון, הוא גורם להפעלת קולטנים של כאב ששולחת אותות למוח. המוח מגיב בשחרור אנדורפינים ואדרנלין, חומרים כימיים המספקים תחושת עונג וריגוש.

מחקרים מראים כי אנשים המורגלים בצריכה קבועה של מאכלים חריפים עשויים לפתח עמידות לחריפות, אבל זה דורש מהם לאכול כמות גדולה יחסית.

יש כמה סכנות בריאותיות בצריכת יתר של חריף. ראשית, הוא יכול לגרום לנזק למערכת העיכול. צריכה מופרזת עלולה לגרום לגירוי ברירית הקיבה והמעיים. מחקרים הראו כי צריכה מופרזת של חריף עלולה לגרום להחמרת דלקות קיבה, תחושת צריבה בבטן ואפילו להיווצרות כיבים חדשים .בנוסף, הוא עלול לגרום לסיכון למחלות לב וכלי דם. 

מספר מחקרים מראים כי במינונים מתונים, הקפסאיצין יכול לסייע בהורדת לחץ הדם ושיפור בריאות הלב. בנוסף, הוא עשוי להשפיע על הקיבה והמעי הגס. נמצא כי צריכת יתר של חריף עלולה להגביר את הסיכון לסרטן הקיבה, בעיקר כאשר היא מתבצעת במקביל לצריכת אלכוהול בכמויות גבוהות.

ולסיום, יש גם השפעה על הבריאות הנפשית: ההתמכרות לחריף, בדומה להתמכרויות אחרות, עלולה לגרום לשינויים בהרגלי האכילה ובמצב הנפשי. אנשים המכורים לחריפות עלולים למצוא את עצמם מתקשים ליהנות ממאכלים אחרים, מה שעלול לגרום לתסכול ולשינויים במצב הרוח.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:פלפל חריףמאכלים חריפים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה