סלבס בהתחזקות

משה פרץ: "לגדול לתוך ערכים זאת מתנה. לומד תורה כל שבוע"

הזמר סיפר בראיון: "ט"ו באב זה לא רק בינך לבין האישה, אלא בינך לבין המקום. חשוב שאנשים ילמדו איך להתנהג בבית, ולא רק איך להתנהג בחוץ. כשאתה בבית טוב, אתה בחוץ טוב"

אא

הזמר משה פרץ החל את דרכו כנעים זמירות בבית הכנסת. שם הוא החל את דרכו המוזיקלית, ומשם הוא צמח כזמר מוביל. בראיון ב"כאן מורשת" אצל הרבנית ימימה מזרחי, פרץ מספר על ההתקרבות שלו לדת ועל הקשר בין הניגון ליהדות.

"מוסיקה היא משהו רוחני, כל מי שזוכה לגעת בניגון הזה, מבין את השליחות שלו. מבין שמבין אותה, יכול לעשות את זה דווקא בשעת הצורך, כשאנשים צריכים כוחות גם להילחם וגם לנחם", אומר פרץ. "מהמקום הזה, אני חושב שהמוזיקה באה לענג אותנו וגם להציל אותנו. זה משהו רוחני, נשמתי.

"חד משמעית היו ימים קשים שלא יכולתי לשיר", הוא עונה על השאלה האם יש ימים שבהם הוא מתקשה לדבוק בניגון. "יש כוחות כאלה של חוסר יצירה, אנרגיה ירודה, ומצאתי לעצמי לזרום עם ההרגשה ולא ליפול, להבין שאתה יכול להיות טיפה למטה ויכול לתת לאנשים לעזור לך ולהיתמך באנשים הקרובים שיכולים לעזור לך.

"כל שבוע לומד תורה, עם הרב חיים דוד קובלסקי. כל שבוע. לפני שאנחנו ניגשים לדף גמרא ולזוהר, אנחנו מדברים על מוסר. יש אתגרים, כל הזמן, אבל ברוך השם כשהכעסים והאתגרים נגמרים אתה מבין שיש לך פה מישהו שמרים אותך, שמשלים אותך. זאת אשתי. משהו מבורך קורה. האיפוק הוא הניצחון והמחשבה היא הניצחון".

על ט"ו באב, שחל בתחילת השבוע, אמר: "ט"ו באב זה לא רק בינך לבין האישה, אלא בינך לבין המקום. אם תשמור על יוהבית כמקום שמגן עליך, תדע להסתכל על החבר שלך ועל הבית שלך, על המדינה, תבין שאין לך מקום ללכת. אנשים שאוהבים אותך יודעים להתמודד עם הדברים שלך ולעזור לך. חשוב שאנשים ילמדו איך להתנהג בבית, ולא רק איך להתנהג בחוץ. כשאתה בבית טוב, אתה בחוץ טוב".

בשלב זה, הרבנית ימימה אמרה לפרץ כי יש בו "ענווה טבועה". היא שאלה על הימים הראשונים שלו כחזן צעיר בבית הכנסת. "הכל התחיל מבית הכנסת", מסכם פרץ. "ממשפחה שמחה שאוהבת לשיר לעונג שבת אמיתי, הכל התחיל בניגון. המשפחה שלי מוסיקלית, אז לא משעמם אצלנו בכלל. הכל אפשר ללמוד בחיים, לגדול לתוך ערכים זאת מתנה".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:ט"ו באבמשה פרץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה