חדשות בארץ

נועה ארגמני חושפת: "היכו אותי על בסיס יומי, לפעמים בכלל לא נתנו לי לשתות"

הצעירה הישראלית ששוחררה משבי חמאס במבצע "ארנון", חשפה חלק ממה שעבר עליה בשבי. "נתנו לי להתקלח פעמיים בחודש. כל לילה חשבתי שזה היום האחרון בחיי"

מנהרה בעזה (צילום: דובר צה"ל)מנהרה בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

נועה ארגמני, החטופה הישראלית ששוחררה מהשבי בעזה בחודש יוני, ב"מבצע ארנון", חשפה היום (חמישי)  בכנס ביפן את מה שעבר עליה בשבי חמאס. ארגמני השתתפה במפגש עם דיפלומטים בכירים מישראל ומדינות ה-G7.

לדבריה, "כל לילה הייתי נרדמת וחושבת, זה עלול להיות הלילה האחרון בחיי. הם היכו אותי על בסיס יומי". לשאלה כיצד שרדה השיבה: ""עשיתי מיינדפולנס, נזכרתי ברגעים שמחים יותר.. כמו צלילה, כל מה שאהבתי לעשות בזמני החופשי קודם, זה באמת עזר לי להשתחרר". עם זאת, היא הודתה: "אבל זה באמת קשה לזכור את זה כל הזמן. התנאים היו קשים, שתינו משהו כמו פחות מחצי ליטר מים ליום, והיו ימים שבכלל לא הרשו לנו לשתות. רק פעמיים בחודש נתנו לי להתקלח".

"הם החביאו אותנו במנהרות שבהן איש לא יכול היה לראות אותנו. אחרי הירי על האזור, היו לי חתכים בכל הראש. הם הכו אותי בכל הגוף ואף אחד לא בא לבדוק או לראות אותי, אף אחד. עד שחילצו אותי אף אחד לא בא לראות מה קורה איתי. כל החטופים שם חוששים כל יום לחייהם. אתם לא יכולים לדמיין מה זה להיות שם 246 ימים".

ארגמני סיפרה כי תקופה מסוימת הוחזקה לצד החטופים יוסי שרעבי ואיתי סבירסקי, שנרצחו מאוחר יותר ברצועה. "הוחזקתי בבית שספג ירי על ידי הצבא, למרבה הצער. היינו שם שלושה חטופים ואחד מהם, יוסי שרעבי, נפגע. יומיים אחר כך שמענו שבאותו בית אחד החטופים נרצח על ידי מחבלי חמאס".

היא סיפרה כיצד נחטפה מהמסיבה ברעים: "התחלנו לשמוע טילים. למרבה הצער זה דבר נפוץ בישראל, אז לא חשבנו שזה יקרה ככה. אחר כך הבנו מה קורה כשראינו סרטון של מחבלים שנכנסים לבתים, אז הבנו שקורה משהו לא טוב ושאנחנו צריכים לברוח. ניסינו לברוח, נראה לי במשך משהו כמו שלוש או ארבע שעות, עד שהרכב נעצר ולא יכול היה להמשיך כי הם ירו לכל מקום. רצנו מנקודה אחת לאחרת, ובכל נקודה שהגענו אליה, הם ירו עלינו, עד שלא היה לנו לאן לברוח".

כזכור, ארגמני חולצה בחודש יוני על ידי כוח של הימ"מ בשיתוף צה"ל והשב"כ. בעת חילוצה נהרג מפקד הצוות, פקד ארנון זמורה הי"ד. באותו זמן, מבית נוסף בעזה, כמאתיים מטרים מהמקום בו הוחזקה הצעירה, חולצו החטופים אלמוג מאיר ג'אן, שלומי זיו ואנדריי קוזלוב.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:נועה ארגמניחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה