חדשות בארץ

הלוחם שנפל הותיר מכתב: "עשיתי מה שעשיתי, למען המדינה"

סמל אורי אשכנזי נחמיה, שנהרג אתמול בעזה והובא היום למנוחות, הותיר אחריו מכתב. כתב להוריו ובני משפחתו: "אני אוהב אתכם המון ומצטער אם גרמתי לכם לכאב"

אורי אשכנזי נחמיה הי"ד (צילום: דובר צה"ל)אורי אשכנזי נחמיה הי"ד (צילום: דובר צה"ל)
אא

בבית העלמין הצבאי באשקלון הובא היום (שישי) למנוחות סמל אורי אשכנזי נחמיה הי"ד, בן 19, לוחם השיריון שנפל אתמול ברפיח. מאות ליוו אותו בדרכו האחרונה. בהלוויה חשף אחיו, שלו, מכתב שהותיר בידו אורי, כשנכנס להילחם בעזה ולמקרה וייפול בקרב.

במכתב, שנכתב במכשיר הסלולר ונשלח לאחיו, תוך שהוא מבקש ממנו לשמור עליו, והמיועד להורים, לאחות ולאח וגם לזוגתו, כתב החלל: "משפחה יקרה, אם אתם קוראים את זה סביר להניח שהדברים לא קרו כפי שתוכנן ונכשלתי, אני לא יודע איך לכתוב את המכתב הזה ולמה אני עושה את זה אבל למקרה ו... רציתי שיהיה משהו שתוכלו למצוא ושאשאיר בשבילכם".

"חייתי חיים נפלאים, ללא חרטות. עם המשפחה ובת הזוג הכי מדהימים שיש. אני אוהב אתכם המון ומצטער אם גרמתי לכם לכאב. עשיתי את מה שעשיתי, ואת השירות הזה, מתוך אהבה גדולה למדינה שלנו. אם הצלחתי וקידשתי חיי אדם בלכתי - אני לא מצטער על כלום. אמא ואבא, אני מודה לכם על כל מה שעשיתם בשבילי ולמעני לאורך כל חיי. תמשיכו ותצליחו בחיים שלכם. אל תשכחו שאני מסתכל עליכם מלמעלה".

מאימו ביקש לקיים את ההלוויה "בלי נאומים סוחטי דמעות ומרגשים. בלי להביך. אין לי הרבה בקשות, מלבד זה שתשאירו את החדר שלי כמו שהוא. אוהב אתכם לנצח ואשמור עליכם לנצח, והחלק הכי חשוב שכמעט שכחתי, אשמח שתמשיכו אותי הלאה".

האם רויטל ספדה לבנה: "אורי הוא החמצן שלי. בכל בוקר התפללתי לא רק על אורי שלי. היה לי הסכם עם סבתא שולמית וסבא ששון שישמרו עליך. אמרת לי 'אמא אני אוהב אותך בשביל חיים שלמים'. אלוהים נתן לי מתנה, 19 שנים וחודשיים מהדורה מיוחדת".

אחיו הבכור, שלו, אמר שאורי היה המתנה הגדולה ביותר שקיבל. "הוא לא כתב את המילים האלה סתם. מה שקרה קרה - אנחנו צריכים להמשיך הלאה לא משנה כמה החיים יפילו אותנו על הברכיים. צריך לקום ולהמשיך בחיינו, כי אין קודש יותר גדול מהחיים עצמם".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:חלל צה"לאורי אשכנזי נחמיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה