חדשות בארץ

נתניהו: "נחושים לעשות הכל כדי להגן על המדינה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס דיון בקבינט המדיני ביטחוני. צה"ל : "פגענו בכאלף קיני שיגור בלבנון. חיזבאללה תכנן לשגר אלפי טילים"

נתניהו (צילום: DUDU BACHAR/POOL)נתניהו (צילום: DUDU BACHAR/POOL)
אא

(צילום: יוסי כהן / לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (ראשון) ישיבה של הקבינט המדיני - ביטחוני, בקריה בתל אביב. זאת בעקבות מתקפת המנע שביצע צה"ל לפנות בוקר בדרום לבנון.

נתניהו הצהיר בפתח הישיבה כי "זיהינו היערכות של חיזבאללה לתקוף את ישראל. בעצה אחת עם שר הביטחון והרמטכ"ל, הנחינו את צה"ל לפעול באופן יזום להסיר את האיום. צה"ל פועל מאז בעוצמה לסכל את האיומים. הוא חיסל אלפי רקטות שכוונו לצפון הארץ, הוא מסכל גם איומים רבים אחרים ופועל בעוצמה גדולה - הן בהגנה והן בהתקפה. אני מבקש מכם, אזרחי ישראל, להישמע להנחיות פיקוד העורף".

נתניהו הוסיף: "אנחנו נחושים לעשות הכל כדי להגן על המדינה שלנו, להחזיר את תושבי הצפון בביטחה לבתיהם ולהמשיך לקיים כלל פשוט: מי שפוגע בנו - אנחנו פוגעים בו".

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי עדכן כי ‏כ-100 מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו והשמידו כאלף קני ירי של חיזבאללה, רובם מכוונים לעבר צפון הארץ וחלקם גם למרכז. על פי הגרי, "מרבית האיומים שכוונו לשטח ישראל – סוכלו. זיהינו היערכות של חיזבאללה לשיגור טילים ורקטות לעבר מדינת ישראל. בעקבות כך, תקפנו באופן יזום להסרת האיום על אזרחי מדינת ישראל". גורם ביטחוני הוסיף כי חיזבאללה תכנן לשגר כששת אלפים רקטות וטילים, כולל למרכז הארץ.

אתר אל-מיאדין הלבנוני דיווח כי מדובר בתגובת חיזבאללה לחיסול פואד שוכר. ארגון הטרור פרסם הצהרה לפיה: "מה שישראל אמרה על מה שכינתה סיכול פעולה של חיזבאללה הוא שקר צבאי, טענת שווא תקשורתית והונאה פנימית של החברה שלה. חיזבאללה יישם בהצלחה מלאה את מבצע בתגובה שתכנן, למרות האיפול הישראלי הגדול והמכוון. המהות של תגובת חיזבאללה הם הכטב"מים שפגעו ביעד צבאי איכותי ו-320 הרקטות היו אמורים להסיח את דעתם של כיפות ברזל ויכולות התגובה הישראליות. תגובת חיזבאללה לחיסול הצליחה, למרות הכוננות הישראלית המלאה במשך יותר מחודש".

בצה"ל ציינו מנגד כי זוהו כ-210 שיגורים מלבנון וכ-20 כטב"מים שחצו משטח לבנון לעבר צפון הארץ. חלקם יורטו, זוהו נפילות במספר מרחבים והשאר נפלו בשטחים פתוחים.

כתוצאה נפילות טילים ורקטות נפצעה ישראלית באורח קל עד בינוני מפגיעה ישירה בבית בעכו. במנות וברמות נפתלי נגרם נזק כבד למבנים, אך לא דווח על נפגעים.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:בנימין נתניהומלחמת חרבות ברזלמתקפת מנע בלבנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה