חדשות בעולם

סערת ה-BBC: מכנה את פיגועי ההתאבדות של חמאס "מבצעים צבאיים"

שוב מסתבך: תאגיד השידור הבריטי BBC מכנה את פיגועי ההתאבדות של חמאס, שגרמו למותם של ישראלים רבים, "פעולות צבאיות". מנגד, בארגון פרו-ישראלי הבהירו: "הפחתת אחריותן של קבוצות פלסטיניות – הרגל של BBC כבר שנים"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ארגון Camera, שמסקר את הניתוח התקשורתי במזרח התיכון ופועל לסיקור נכון של ישראל בעולם, דיווח כי דיווח של BBC בשפה הערבית רומז שהמתקפות כוונו נגד חיילים ולא נגד אזרחים, ובכך לא מספר את האמת. בכתבה שעסקה בחיסולו של דף, ציינו בכתבה של BBC בערבית ש"במשך 30 שנה, דף השתתף במספר 'מבצעים צבאיים', החל מחטיפת חיילים וירי רקטות, דרך מבצע צבאי שהגיע לשיאו בטבח האחרון".

בערוץ לא התנצלו בעקבות הסיקור המוטה. דובר תאגיד השידור אמר לאתר טלגרף כי הערוץ הבהיר בכתבה שדף מופיע ברשימת הטרוריסטים של ארה"ב והאיחוד האירופי. בארגון לא נותרו חייבים ושם הודיעו כי "הפחתת אחריותן של קבוצות פלסטיניות לפגיעה מכוונת באזרחים חפים מפשע והצגתה כ'האשמות' בלבד, שכביכול רק ישראל וארה"ב מפנות כלפיהן, היא הרגל של BBC בערבית כבר שנים".

בהמשך הוסיפו בארגון ש"גם כאשר הקבוצות הפלסטיניות עצמן מתפארות ברציחות דומות, כתבי הערוץ בערבית לעתים קרובות משתמשים בקולם כדי לתאר אותן באופן שגוי כ'פעולות צבאיות' שבוצעו נגד מה שהם מכנים כ'חיילים' או 'חמושים".

כידוע, דף אחראי לרצח 70 אזרחים, רובם בפיגועי התאבדות בירושלים ובתל אביב עוד בשנות ה-90, מה שנמשך גם בהמשך, כולל בטבח האחרון. הערוץ, מצדו, שידור כתבה בה צוין כי "דף תכנן סדרה של מבצעים צבאיים נגד ישראל שגרמו לחטיפתם והריגתם של עשרות חיילים בשנות ה-90", אך לא מעבר לכך. כעת, בארגון דורשים לתקן את העיוות הזה.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:חמאסBBC

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה