סלבס בהתחזקות

קובי פרץ: הסיפור על העני והעשיר – והמסר שכולנו צריכים ללמוד

הזמר מביא משל חשוב דרך למידה על פרשת השבוע. מה קרה לעני שהגיע לרב ומדוע הוכנס האיש העשיר קודם, למרות שזה היה לפניו? משל שכל אחד חייב לקרוא כדי ללמד זכות על האחר

קובי פרץ (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)קובי פרץ (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
אא

בפרשת השבוע, עקב, אנו קראנו את המשפט הבא: "וידעת עם לבבך, כי כאשר ייסר איש את בנו, ה' אלוקיך מייסרך". הזמר קובי פרץ מספר בעמוד הפייסבוק שלו כי פרשני המקרא מסבירים שתחושת הייסורים שאנחנו חווים לא תמיד נראית לנו הגיונית ומובנת בזמן אמת.

"לפעמים באים על האדם כל מיני יסורים, והאדם חושב ומתלונן: 'למה אירע לי כך? למה קרה לי הצער הזה...?' ואינו מבין, אולם כעבור זמן הוא מגלה שהקב"ה מסדר ומסובב את הכל לטובתו ולהצלחתו. כמו כל אבא שדואג לבניו האהובים", כותב פרץ. "אמנם, לא תמיד זוכה האדם בשעת מעשה להבין את כוונותיו ואת פשר מעשיו של אבא שבשמיים, אך בסוף יראה האדם שהכל היה לטובתו, ויראה עד כמה גדולה האהבה של השם יתברך שדואג לבניו, וכל מה שעושה ה' - הכל לטובה".

כדי להבין לעומק את פרשנותו, הוא מספר על האדמו”ר מטאהש זצ”ל. "פעם הגיע לפניו עני בערב חג הפסח לקבל את ברכתו. המתין העני במשך חצי שעה, ועדיין לא הגיע תורו להיכנס אל הרבי. לפתע הגיע חסיד עשיר, ותוך דקות ספורות הוכנס לחדרו של הרבי. התמרמר העני ואמר בליבו: 'באתי הנה כי סמכתי שכאן מתנהלים הדברים בדרך האמת, אך רואה אני שגם כאן נושאים פנים לכסף... וכי מחמת שעני אנכי וגווע ברעב, אפשר לזלזל בכבודי?

"אך האמת, שאותו עני לא ידע, הייתה כזו: הרבי ידע על מצבו הקשה של אותו עני שמחכה בחוץ... וחפץ לסייע לו בעזרה כספית לחג, אך כבר חילק את כל הכסף אשר היה ברשותו. ולכן אילו היה מכניס את העני בתורו, לפני העשיר, היה העני יוצא בידיים ריקות. על כן הכניס האדמו"ר את העשיר תחילה. העשיר נתן לרבי מעטפה ובה כסף רב, והרבי ברכו ברכות נאמנות, ויצא העשיר שמח טוב לב. אחר כך נכנס העני לחדר, והרבי נתן לו את המעטפה עם הכסף - מבלי שפתחה כלל - וברכו ברכות נאמנות. ויצא העני שמח וטוב לב.

"והנה כשיצא מבית הרב, פתח העני את המעטפה, וכמה רבה הייתה שמחתו לגלות את הסכום הנכבד, בו יוכל לעשות קניות לכבוד החג מתוך שפע גדול. רק אז הבין העני כמה היה שווה לו לחכות ולהמתין בכדי להיכנס לרב - רק לאחר כניסתו של העשיר, וכל העיכוב היה רק לטובתו".

פרץ מביא בהמשך את הנמשל וכותב כך: "אנו צריכים ללמוד מכאן דרך אמונה בחיים, לפקוח עיניים עיוורות - לדעת שכל מה שעובר עלינו בכל עת, בסוף נגלה שהכל לטובה, ואחרי החושך שנראה כעת בענינו נגלה את האור הגדול של בורא עולם - כמה טוב השם שדואג לבניו בכל עת ובכל שעה. ואז נשיר כולנו בקול ואור גדול: 'הקדוש ברוך הוא, אנחנו אוהבים אותך'".

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:קובי פרץהעני והעשיר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה