נוער מתמודד

זו הדרך של הקב"ה להזיז את הנשמות האלו לעבר המסע שלהן

איך בדיוק הקב"ה מודיע לאותן נשמות שזה תפקידן? לפעמים הוא שולח להם כל מיני אותיות באנגלית, (כמו: ADHD, ADD, ODD,PTSD  ועוד). האותיות האלו מייצגות בעיות אמיתיות, אבל הן רק ביטוי לשורש רוחני

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"לֹא עַל הַלֶּחֶם לְבַדּוֹ יִחְיֶה הָאָדָם". במבט פשוט נראה שהלחם, המזון, הוא עיקר מקור החיות שלנו. הראיה, כאשר אנחנו בתענית ולא אוכלים – אנחנו די סמרטוטים... אבל המשך הפסוק מגלה ש:"עַל כָּל מוֹצָא פִי ה' יִחְיֶה הָאָדָם". ורבותינו למדו מהפסוק הזה, שעיקר החיות שלנו בא דוקא ממוצא פי ה', שיש ניצוצות של קדושה במזון, והם אלו שמחיים את האדם, גם בגשמיות, וגם ברוחניות. כשאדם הראשון חטא, התפזרו ניצוצות קדושה (בעולם, בזמן ובנפש) ותפקידנו לקבץ אותם (בסוד: "בורא נפשות רבות – וחסרונן").

ומה כל זה קשור לחינוך? הרב אורי זוהר כתב על זה (בשם כמה ספרי פנימיות), שיש נשמות שתפקידן בעולם לאסוף ניצוצות "רגילים", אבל יש גם ניצוצות שנפלו לתהומות, שגם אותם יש לחלץ ("שלא ידח ממנו נידח"), ולכן יש נשמות עוצמתיות שתפקידן להגיע לתהומות כדי לחלץ אותם. במציאות זה מסע מסוכן ולא קל, שמחייב גם ירידה לתהום. לכתחילה צריך מאד להיזהר מכך, כי תפקידנו רק לעלות ולהתעלות, ולהתרחק מכל חשש סכנה, ולהתפלל שלא נבוא לידי נסיון. אבל יש נשמות שתפקידן הרוחני ממש מחייב אותן גם לרדת...

איך בדיוק הקב"ה מודיע לאותן נשמות שזה תפקידן? לפעמים הוא שולח להם כל מיני אותיות באנגלית, (כמו: ADHD, ADD, ODD,PTSD  ועוד). האותיות האלו מייצגות בעיות אמיתיות, אבל הן רק ביטוי לשורש רוחני. זו הדרך של הקב"ה להזיז את הנשמות האלו לעבר המסע שלהן.

מה תפקידנו, כהורים, בתוך כל זה? אנחנו לא תמיד אחראים לבעיה, אבל אנחנו יכולים להיות חלק מהפתרון. עלינו להבין שנבחרנו למשימה החשובה הזו, ללוות את הנשמות האלה במסע שלהן. הילדים זקוקים לחבל הצלה. לא תמיד הם ישתמשו בו מיד, אבל "אין לך אדם שאין לו שעה". תפקידנו לדאוג שיהיה שם חבל, כי ברגע הנכון, זה יבלום את הירידה ויוכל להתחיל מהלך של עליה. וממה עשוי החבל הזה? הוא עשוי מחבלי עבותות אהבה. כל גילוי של אהבה מקבלת, גורם לחבל-ההצלה להיות יותר חזק, וכל דין ותוכחה – רק מצמצמת אותו.

האדמו"ר מסקולען סיכם את כל העניין ואמר: "הנשמות באות לעולם בשביל תפקיד שאינו מוכר לנו. אלו חשבונות שמימיים שהקב"ה חפץ בהם... אך אין הקב"ה נותן אמון בכל אחד, ולכן קודם ירידת נשמה כזו לעולם, הקב"ה בוחר בדיוק רב הורים נאמנים, שיוכלו ללוות אותה ולתמוך בה כראוי... אשרי חלקכם, בזה ובבא, שאתם יודעים שיש לכם תפקיד, ושאתם צריכים להתמסר לנשמה זו". עכ"ל האדמו"ר (מתוך קונטרס "הבינני").

ה' יעזור שנזכה ש"מקבץ נדחי עמו ישראל" יתן לנו כוחות להצליח במסע הזה!

לשמיעת מסרים מהרב אורי זוהר זצ"ל בעניין חינוך ילדים מאתגרים ושלום בית, ניתן להאזין לקו "אבות על בנים" במספר: 08-3137881

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:הרב דן טיומקיןנוער מתמודדניצוצות של קדושה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה