בריאות ותזונה

שותים יין אדום? מאמר חדש מצא שהוא "מהווה סיכון בריאותי"

כמה כוסות יין אתם שותים בשבוע, והאם ידעתם שהוא יכול לסכן אתכם? יו"ר בריאות הציבור העולמית חושפת: "אלכוהול גורם לפחות לשבעה סוגי סרטן, כולל סרטן השד"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האם אתם אוהבים יין אדום? כמה כוסות אתם שותים בשבוע? האם אתם שותים יין רק בקידוש ביום שישי, או שמא גם באירועים משפחתיים? אם אתם חובבי יין אדום, כדאי שתקראו את המאמר הבא.

פרופ' דבי שרידהר, יו"ר בריאות הציבור העולמית באוניברסיטת אדינבורו, פרסמה מאמר מסקרן בגרדיאן הבריטי, בו היא מזהירה כי כל כמות של אלכוהול מהווה סיכון בריאותי.

"אלכוהול מרעיל את גופנו", קובעת פרופ' שרידהר. "זו אינה הצהרה מוסרית, אלא עובדה מדעית המבוססת על מחקרים אפידמיולוגיים נרחבים. אפילו כוס יין אחת ביום מגדילה את הסיכון ללחץ דם גבוה ובעיות לב".

דבריה מקבלים משנה תוקף בעקבות הודעה דרמטית של ארגון הבריאות העולמי שקבע לפני כשנה וחצי כי "אין רמה בטוחה שאותה מותר לשתות". שרידהר הוסיפה כי "אלכוהול גורם לפחות לשבעה סוגי סרטן, כולל סרטן השד, ואתנול גורם ישירות לסרטן כאשר התאים שלנו מפרקים אותו'".

לאורך השנים, יין אדום נחשב למשקה בריא בזכות מחקרים שהצביעו על יתרונות בריאותיים אפשריים, במיוחד בתחום בריאות הלב. אך לדברי שרידהר, מחקרים אלו היו מוטים כי "חלק מהמחקרים הללו לא התחשבו בעובדה ששותי יין אדום היו יותר סביר להיות משכילים, עשירים, פעילים גופנית, אוכלי ירקות ובעלי ביטוח בריאות".

"ב-2006, בניתוח חדש שהתחשב במשתנים המשפיעים על הבריאות, לא נמצאו היתרונות של שתיית יין אדום", מוסיפה שרידהר. "מאז, ראיות הולכות וגוברות הראו שאפילו כוס יין אחת ביום מגדילה את הסיכון ללחץ דם גבוה ובעיות לב".

בהמשך, היא מותחת ביקורת חריפה על תעשיית האלכוהול, וטוענת כי היא מימנה מחקרים שהראו יתרונות לשתייה מתונה. "תמיד צריך להסתכל מי מממן את המחקר, והאם יש ניגוד עניינים. הערפול של מחקרים על ידי אינטרסים מסחריים הוביל להצהרות מסוכנות, כמו הטענה שלשתות משקה אחד ביום במהלך ההיריון זה דבר בטוח. הדמיית מוח עוברי ב-2022 הראתה שאפילו משקה אלכוהולי אחד בשבוע במהלך ההריון פוגע במוח המתפתח של התינוק".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:יין אדוםיתר לחץ דם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה