חדשות בעולם

אבל בקהילה היהודית בדנייפרו: "עמנואל מורנו" האוקראיני נהרג מרחפן רוסי מתאבד

שמעון קוסטיאנטינוביץ', חייל בצבא אוקראינה, נהרג במהלך פעילות מבצעית במסגרת הקומנדו. תמונתו ופרטים על שירותו הצבאי נאסרו בפרסום, ובקהילה היהודית בדנייפרו מכנים אותו בגאווה "עמנואל מורנו של יהודי אוקראינה"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בבית העלמין היהודי בדניפרו שבאוקראינה הובא למנוחות שמעון קוסטיאנטינוביץ', חייל יהודי בצבא אוקראינה. קוסטיאנטינוביץ', בן יחיד, נשלח לחזית לפני יותר משנה. הוא היה שותף לפעילויות של הקומנדו האוקראיני לבלימת המתקפה הרוסית.

צבא אוקראינה מסרב למסור פרטים מדויקים על שירותו הצבאי של קוסטיאנטינוביץ' ומה עשה במסגרת תפקידיו. בנוסף, תמונתו נאסרה בפרסום, ואף נאסרו צילומים מהלווייתו המצומצמת בה השתתפו כמה עשרות בני אדם ובהם בכירים ביחידת העילית שבה שירת.

בקהילה היהודית בדנייפרו מכנים את קוסטיאנטינוביץ' בגאווה "עמנואל מורנו של יהודי אוקראינה" - זאת כמטפורה לדמותו של עמנואל מורנו הי"ד, שנהרג במלחמת לבנון השנייה ושתמונתו אסורה עד היום לפרסום.

"הוא היה גיבור שלחם למען החופש באוקראינה", אמר הרב יעקב סיניאקוב, האחראי על הפעילות עם החיילים היהודים באוקראינה מטעם "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" (FJCU), ומסייע ללוחמים ממוצא יהודי בחזית - במורל, בציוד מתקדם ובאספקת חומרי דת.

חבריו ליחידה של קוסטיאנטינוביץ' סיפרו בהלוויה לבני המשפחה, כי במתקפה האחרונה בה נטל חלק הוא חיסל כמה חיילים רוסיים ושכירי חרב מנפאל בטרם נהרג מפגיעה ישירה של רחפן רוסי.

ההערכה היא כי לפחות 100 חיילים יהודים, המשרתים בצבא אוקראינה, נהרגו בשדה הקרב. בחודש שעבר דיווחה "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה", כי אנטון בסקונסצ'ני נקבר בעיר הולדתו מיקולאייב (ניקולייב). הוא נפגע בצורה קשה משני טילים שהתפוצצו בסמוך אליו, ומגופו נותרו רק רגליו שהובאו למנוחות. 

"לצד ההרוגים היהודים הלא מעטים, יש חיילים נוספים שעדיין נעדרים וטרם הובאו לקבר ישראל. בבית הכנסת שלנו בדנייפרו, בראשות הרב שמואל קמינצקי, אנחנו לומדים ומתפללים לעילוי נשמתם - ובטוחים שהם זועקים למעלה עבור עם ישראל".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:מלחמהרוסיהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה