הורים וילדים

הילדים חוזרים ללימודים? 5 רעיונות פשוטים ושימושיים להתחלה חלקה (ולהמשך מוצלח)

מרגישים מוצפים עם כל ההכנות לשנת הלימודים? לא יודעים מאיפה להתחיל כדי להחזיר את הילדים לשגרה? אל דאגה, עם כמה צעדים פשוטים תוכלו ליצור להם (ולכם) סביבה ביתית מאורגנת, נינוחה ויעילה שתלווה אתכם לאורך כל השנה. מתחילים חלק

אא

תחילת שנת הלימודים היא הזדמנות נהדרת לאמץ כמה הרגלים טובים שיכולים להקל משמעותית על החיים, הן שלכם, ההורים, והן של הילדים. בין אם הילדים שלכם עולים לתיכון או עדיין בבית ספר יסודי, ההרגלים הפשוטים האלו יכולים לפשט את חייכם ולעזור לכם וגם להם לשמור על סדר, להתחיל את השנה בצורה נעימה, וכמובן להמשיך בהצלחה מרובה.

  1. סידור בגדים

טיפ ראשון, שהורים רבים מעידים עליו שהוא משנה את כל התמונה – ארגון בגדי הילדים מראש. הכינו את כל התלבושת, כולל גרביים, חולצה ומכנסיים / חצאית בלילה. הניחו על כיסא, בקצה המיטה, או פשוט תלו מאחורי הדלת. הפעולה הפשוט הזו מפחיתה לחץ בבוקר, ושומרת על החדר מסודר.

להורים מיטיבי לכת: ארגנו את הבגדים לכל השבוע מראש בארגונית תאים עשויה בד, כזו שנמכרת בכל סטוק. תלו את הארגונית בתוך הארון או מחוצה לו, והוסיפו מדבקות לציון ימי השבוע.

בנוסף, אל תשכחו שהילדים גדלים במהירות, ולכן חשוב שיהיה מקום ייעודי לבגדים שכבר אינם מתאימים. הציבו סל פשוט בתחתית הארון, והשליכו אליו מדי פעם בגדים שקטנים עליהם. בהמשך, כשתתפנו לכך – תוכלו למיין את הבגדים ולהחליט אם למסור או לזרוק.

  1. עמדת שיעורי בית

הקמת עמדת שיעורי בית יכולה לעזור ליצור אזור עבודה ממוקד לילדים. אל תיבהלו מהשם ה"מפוצץ", זו יכולה להיות מגירה במטבח עם כלים חיוניים כמו עפרונות ומחשבון, או קופסה פשוטה עם כלי כתיבה על השידה בחדר הילדים. לרעיונות היכנסו לכאן.

להורים מיטיבי לכת: מכירים את עגלות השירות הניידות ממתכת? עגלת ניידת כזו, עם שלוש קומות, עושה פלאים ושומרת על כל הדברים נגישים ומאורגנים. השימוש בעגלה מבטיח שלילדכם יהיה כל מה שהוא צריך להכנת שיעורי הבית במקום אחד. היתרון של העגלה הוא לא רק מקום האחסון הגדול שלה, אלא בעיקר הניידות.

  1. ארגון ניירות מבית הספר

ניירות מבית הספר יכולים להצטבר במהירות ולהפוך לבלגן. קבעו מקום לניירות בית הספר, כמו לוחות זמנים, ניירות לחתימה וספרי ספרייה, כדי להבטיח ששום דבר לא ילך לאיבוד או יישכח.

להורים מיטיבי לכת: הכינו "תחנת ארגון וניהול ביתית". רוצים לדעת איך? היכנסו לכאן.

  1. עמדת הכנת ארוחות

יצירת עמדה להכנת ארוחות היא פתרון קסם לבקרים עמוסים. הקצו מגירה במטבח ובה חטיפים ארוזים מראש, שקיות סנדוויץ' ושאר מוצרים. הפינה הזו תעודד את הילדים להכין את הארוחות שלהם במהירות ובקלות. אל תשכחו להקצות מקום דומה במקרר (קופסה שקופה פשוטה) לפריטים קרים כמו גבינות קשות, מעדנים וירקות, כדי לייעל את התהליך עוד יותר. הפינות האלו מאפשרות לילדים לארוז לעצמם ארוחת בוקר או צהריים בקלות.

להורים מיטיבי לכת: הכינו גם את הכריכים בלילה, ושמרו במקרר עם מדבקת שם על כל כריך.

  1. קלסר ניהול הבית

קלסר ניהול הבית יכול להציל אתכם. כפשוטו. שמרו בתוכו את כל המידע שקשור לבית הספר של הילדים – כמו לוחות זמנים, סיסמאות ומספרי טלפון חשובים. הקלסר הזה מבטיח שכל המידע החיוני יהיה זמין ברגע שתזדקקו לו. אל תסתמכו על הפלאפון בנושא הזה. לא רוצים קלסר? הכינו רשימה מנויילנת של מספרי טלפון חשובים ותלו על צד המקרר.

להורים מיטיבי לכת: הכינו רשימה מנוילנת לכל ילד, לפחות של כמה מספרים חשובים.

  1. צ'קליסט לאחר בית הספר

כדי לוודא שהילדים מבצעים את כל המטלות שלהם בבוקר ובערב, כדאי להכין להם רשימה חזותית. בגיל קטן – הרשימה יכולה להיות מצוירת, ותכיל 5 סעיפים פשוטים כמו נטילת ידיים, שטיפת פנים וכו'. בגיל גדול יותר אפשר להוסיף סעיפים, וכמובן לכתוב במקום לצייר. הרשימה תכלול את כל מה שהילדים צריכים לבצע לפני השינה – משימות כמו הכנת שיעורי בית, סידור התיק ושטיפת ידיים. הרווח מרשימה כזו הוא כפול – הילדים מקבלים אחריות על סדר היום שלהם, וההורים נמנעים מנזיפות תכופות. שווה לנסות.

להורים מיטיבי לכת: ברחבי הרשת אפשר למצוא רעיונות לרבים להכנת "רשימה פעילה". זו יכולה להיות רשימה על לוח מחיק שמאפשרת סימון חוזר על משימות שבוצעו, או רשימה שניתן לסמן בה סעיפים על ידי הזזת סמן עשוי חרוז או כפתור. אם יש לכם סבלנות וקצת כישרון – תוכלו להכין רשימה כזו בקלות.

סידור והכנה לקראת שנת הלימודים יכולים להיראות כמשימה מאתגרת, אך עם הטיפים הנכונים והגישה המתאימה, נוכל להפוך את המשימה לאפשרית ומהנה. בהצלחה!

יש לכם טיפים נוספים להתחלה חלקה? כתבו לנו בתגובות.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:עיצוב הביתחזרה לבית הספרחוזרים לבית הספרסדר וארגון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה