חדשות בארץ

דיווח בארה"ב: לוחמי צה"ל "פספסו" את סינוואר

על פי דיווח בניו יורק טיימס, לוחמי צה"ל היו קרובים לתפוס את מנהיג החמאס, יחיא סינוואר, ששהה במנהרה בחאן יונס. הממצאים שהתגלו במקום המסתור העידו כי עזב את כמה ימים לפני כן. יחידה מיוחדת נעזרת באמצעים טכנולוגיים כדי לעקוב אחריו

יחיא סינוואר תועד במנהרה (צילום: דובר צה"ל)יחיא סינוואר תועד במנהרה (צילום: דובר צה"ל)
אא

לוחמי צה"ל איתרו בחודש ינואר מנהרה בחאן יונס בה שהה מנהיג החמאס, יחיא סינוואר. על פי ממצאים שהתגלו במקום המסתור הוא הצליח לצאת ממנה ימים ספורים לפני הגעת כוחות צה"ל. כך דיווח היום (ראשון) הניו יורק טיימס.

על פי הדיווח, סינוואר השתמש עד שלב מסוים במלחמה באמצעים אלקטרוניים, וישראל וארה"ב ניצלו את זה, וציטטו לשיחות שביצע מתוך המנהרה. הפעולה המודיעינית הובילה לחשיפת אותה מנהרה.

העיתון האמריקני ציין כי המודיעין האמריקני מסייע לישראל במצוד ובשב"כ הוקמה יחידה מיוחדת, שכל ייעודה הוא לנסות לאתר את מנהיג חמאס. ארה"ב אף סיפקה לישראל מכ"ם חודר קרקע, כדי לסייע בחיפוש אחר סינוואר ומפקדי חמאס אחרים. במנהרה שאותרה נמצאו מסמכים משמעותיים וגם כמיליון דולרים במזומן.

כזכור, בשבוע שעבר נחשף כי סינוואר ממעט לקיים שיחות ברשת התקשורת, מאחר והוא מודע לכך שמתבצע מעקב אחריו. לחלופין הוא משתמש בפתקים, המועברים דרך שליחים בהם הוא נותן אמון.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:ניו יורק טיימסיחיא סינווארחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה