חדשות בארץ

ביקשו כופר מאביה ודרשו ממנה להתאסלם: מורן סטלה ינאי, ששוחררה משבי חמאס, חושפת

מורן סטלה ינאי, ששוחררה משבי חמאס בפעימה האחרונה של עסקת החטופים, חשפה לראשונה כי שוביה דרשו ממנה להתאסלם וביקשו מאביה כסף עבור שחרורה

מורן סטלה ינאימורן סטלה ינאי
אא

מורן סטלה ינאי, ששוחררה משבי חמאס בפעימה האחרונה של עסקת החטופים, חושפת לראשונה מה עבר עליה במהלך שהותה בעזה. בראיון לחדשות 12, אמרה ינאי כי מחבלי החמאס דרשו מאבא שלה כופר, ולא – הם יוציאו אותה להורג. "ברגע שחזרתי, אחרי החיבוקים והנשיקות, אני חושבת שזו הייתה השאלה השלישית ששאלתי. הסתובבתי לאבא שלי ואמרתי לו, 'אבא, הציעו עליי כסף?' והוא ענה לי, 'כן'", סיפרה ינאי.

באחד מן הימים בשבי, בזמן שינאי ישבה בחדר עם שתי חטופות נוספות, היא החלה לשמוע את השומרים שלה צועקים בערבית "אבא שלה". אחד מהם ניגש אליה ושאל אותה שאלות לגבי אביה – אם הוא אוהב אותה ומה הוא יהיה מוכן לתת למענה. "שאלתי אותו מה זאת אומרת, והוא המשיך: 'מצארי, מצארי' (כסף), כמה כסף הוא ייתן עבורך?'", סיפרה.

לאחר שתחקרו אותה לגבי משפחתה – איפה היא גרה, איזה רכב יש להם ובמה אבא שלה עובד – היא התחילה להבין שייתכן ודורשים עבורה כופר. לאחר 54 ימים בשבי, כשחזרה הביתה, היא ידעה בוודאות שבזמן שהשובים דיברו איתה על משפחתה – אביה קיבל שיחות טלפון והודעות וואטסאפ מאזור חאן יונס.

ינאי סיפרה על אביה כי "באותו רגע שהוא מקבל דבר כזה הוא נכנס לזעזוע... מודיעים לו שאם הוא לא משלם כסף תוך שעה מתחילים להרוג אותנו אחד-אחד. אני מנסה לחשוב על אבא שלי יושב בסיטואציה הזאת, כשאומרים לו עוד שעה הורגים את הבת שלך, אם אתם לא מעבירים כסף. אז אני חושבת על אבא שלי, מה עובר לו בראש זה רק יכול באמת לפוצץ את הלב. ההורים שלי חוו טראומה לא פחות ממני".

אביה של ינאי היה מוכן לשלם את הכופר, אך הקשר עם השובים נותק לפני שהצליח. גם לאחר שהמשפחה עירבה את השב"כ, עד היום לא ברור מי שלח את אותן הודעות והאם בכלל התכוון לשחרר את ינאי או שמא מדובר בהתעללות פסיכולוגית.

ינאי גם חשפה ששוביה ביקשו ממנה להתאסלם. אחד השומרים הקריא להן את הקוראן מדי יום ואמר להן שאם יתאסלמו – ישחררו אותן הביתה. "היה יום אחד שאחד מהם נכנס לחדר, והוא אמר לי 'עדיף לך להיות אישה מוסלמית', ואז הוא שלח את אחד החיילים שלו לקחת כיסוי ראש, לחזור אליי ולשים אותו ולהראות לי מה זה אומר להיות אישה מוסלמית. כאישה, הפחד הכי גדול שלי היה בעצם להימכר. שמישהו יחתן אותי בכוח, ואני חייבת להיות מוסלמית".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:חטופיםחמאסחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה