חדשות בארץ

העסקה לשחרור חטופים: החלו השיחות במצרים, קושי רב לגשר על הפערים

המשלחת הישראלית הגיעה לקהיר וכמוה גם נציגי חמאס, שהדגישו כי "הגיעו לשמוע, לא לדון". ישראל דורשת שחרור של 5 חטופים בחיים מידי שבוע של הפסקת אש, מצרים וחמאס דורשות נסיגה מהצירים בעזה

מיצג למען החטופים בבית שמש, ארכיון (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)מיצג למען החטופים בבית שמש, ארכיון (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

משלחת ישראלית ברשות ראש המוסד דדי ברנע הגיעה בצהריים (ראשון) לקהיר, בירת מצרים, והחלה בשיחות עם נציגי המתווכות, במטרה לקדם עסקה לשחרור חטופים ישראליים.

ה"ניו יורק טיימס" דיווח כי "למרות לחץ דיפלומטי מצד ממשל ביידן, ישראל וחמאס נותרות רחוקות זו מזו בנושאים מרכזיים. פריצת דרך מיידית אינה סבירה".

נציג חמאס בלבנון, אחמד עבד אל-האדי, אמר כי ארגונו "לא יכול לקבל את תנאיו של נתניהו במשא ומתן". אל-האדי הדגיש כי בחמאס מתעקשים על דרך "לוודא" שהמשא ומתן יביא לסיום המלחמה. "אנחנו נאחזים בתנאים שלנו", אמר.

חמאס שלח נציגים לקהיר אך הודיע למתווכות כי הם לא ישתתפו במשא ומתן והגיעו לקהיר "כדי לשמוע, לא כדי לנהל משו ומתן". דובר חמאס ג'יהאד טאהא הוסיף כי "חמאס יגבש עם סיעות ההתנגדות תגובה למה שהוצע עד עכשיו. משלחת התנועה בקהיר מקשיבה לרעיונות ולפתרונות שהוצגו לנושאים הבולטים בהצעה".

כזכור, הנושאים שבמחלוקת בין ישראל לחמאס הם כמות החטופים שישוחררו, רשימת האסירים הפלסטיניים שחמאס דורש את שחרורם מהכלא הישראלי, וזכות הווטו על הרשימה. חמאס דורש בנוסף הכרזה על סיום המלחמה בשלב השני של העסקה, ונסיגה מציר פילדלפי וציר נצרים כבר בשלב הראשון.

מצרים הביעה תמיכה בהצעת חמאס ודורשת מישראל נסיגה מציר פילדלפי כבר בשלב הראשון, כמו גם ממעבר רפיח. המצרים התנגדו להצעת ישראל לסגת כמה מאות מטרים מציר פילדלפי, ולוותר על חמש עמדות תצפית בציר מתוך שמונה. המצרים הביעו עניין בהצעה אמריקנית כי בציר ישלוט כוח בינלאומי בפיקוח האו"ם, או האיחוד האירופי.

כמו כן, בנוגע לציר נצרים, בארה"ב דווח כי ישראל לא מתנגדת לבידוק בציר, לתושבי מעזה שירצו לשוב מהדרום אל צפונה, שיבוצע על ידי גורמים בינלאומיים, תחת פיקוח ישראלי.

העיתון הסעודי "א-שרק" דיווח כי ישראל דורשת לקבל חמישה חטופים חיים בכל שבוע במהלך הפסקת האש עם חמאס, אם כזו תצא לפועל, ולא שלושה כפי שנקבע במתווה הקודם. חמאס הציע שחרור של 33 חטופים בתוך 42 יום, שרק חלקם בחיים, אך לא לספק מראש רשימה שמית.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:חמאסמצריםעסקה לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה