חדשות בארץ

שר החינוך: "קושי לפתוח את שנת הלימודים בצפון", ההורים חוששים

השר יואב קיש הציג בפני הממשלה את הערכות מערכת החינוך וציין כי לאור המצב בצפון, וללא החזרת הביטחון, יתכנו קשיים בקיום לימודים. הורים מתלוננים: הסכנה הגדולה היא בהגעה דרך הצירים ובבתי ספר לא ממוגנים

פגיעת רקטה ביישוב מנות (צילום: Flash90)פגיעת רקטה ביישוב מנות (צילום: Flash90)
אא

שר החינוך יואב קיש, שהציג היום בפני הממשלה את היערכות מערכת החינוך לפתיחת שנת הלימודים בשבוע הבא, ציין כי קיים קושי לקיים לימודים בצפון. לדבריו, על רקע אי החזרת הביטחון לצירי התנועה

בצל ההפגזות בצפון, משרד החינוך הקים בתי ספר ביישובים עורפיים, אך הדרך אליהם עוברת בכבישים חשופים לירי. אי לכך, ההורים חוששים. צה"ל מגדיר צירי תנועה בכבישים בינעירוניים או בין היישובים כשטח פתוח, ולכן לא מתבצע יירוט בעת זיהוי רקטות.

בעיה נוספת היא בתי ספר עם מספר רב של תלמידים, לאחר שקלטו ילדי מפונים. בחלק מאותם בתי ספר יש מחסור במיגון, או יש קושי בהתרעה קצרה לאפשר הגעה מהירה לאותם מיגוניות או מרחבים מוגנים.

פיקוד העורף הנחה את צוותי החינוך להורות לתלמידים להיצמד לקירות או לשכב על הרצפה ולהגן על הראש עם הידיים, למשך עשר דקות. קטי בומר, תושבת נהריה וחברה במטה "נלחמים על הצפון", ציינה כי "אנחנו, ההורים, קודם כל דואגים לילדים שלנו. לתחושת הביטחון שלהם. המתווה של 'הכי מוגן שיש', שזה לשכב ליד הקיר עם ראש על הידיים הוא הכי לא מוגן שיכלו להמציא. הוא בכלל לא מספק תחושת ביטחון לילד, אלא ההפך - מכניס אותו לפחד, התקף חרדה, ייאוש, בכי, קיפאון, חוסר אונים ועוד המון תיאורים אחרים פרט לתחושת ביטחון".

"דמיינו את הילד בזמן אזעקה שוכב על הריצפה במסדרון בית הספר עם ידיים על הראש, שסביבו כשלוש עד ארבע כיתות של ילדים כמוהו, מפוחדים ובוכים. ואין מי שיגן עליו. חייבים מיגון מלא לכל ילד, בכל גיל. לא ייתכן שאנחנו כהורים נרוץ לממד בזמן האזעקה, ובאותו הזמן ילדינו יופקרו עם ידיים על הראש על הרצפה".

תושבים בצפון הוסיפו כי סכנה נוספת טמונה בבתי ספר שנמצאים בסמוך לבסיס צה"ל, במיוחד ביישובים כפריים. חיזבאללה משגר רקטות לעבר אותם בסיסים, ולא מן הנמנע שבית הספר יספוג פגיעה ישירה.

על פי נתוני משרד החינוך פונו כ-17 אלף תלמידים מ-41 יישובים סמוכים לגבול, כ-1,600 בתי ספר, גנים ומעונות יום עדיין פועלים, אך רבים מהם אינם ממוגנים.

במשרד החינוך פועלים להקמת 14 בתי ספר ומתחמי לימוד עורפיים, אך לא כולם יהיו מוכנים עד תחילת השנה, וחלקם הוקמו בסמיכות למחנות צבאיים. בשבוע שעבר פנו נציגי הורים מיישובי צפון הגולן לשר החינוך והביעו חשש לשלוח את ילדיהם לבתי הספר דרך הכבישים הלא מוגנים. "אחרי האסונות במג'דל שמס ובקיבוץ אורטל, איננו מוכנים להמתין לאסון נוסף", הסבירו.

 

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:יואב קישמלחמת חרבות ברזלפתיחת שנת הלימודים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה