חדשות בעולם

סערה באיטליה: הפיצו שמות של 150 יהודים כדי "להילחם נגדם"

מפלגת השמאל הרדיקלית מנסה להילחם נגד ישראל. מפלגה ימנית דורשת כעת לגנות את המעשה ולהקים ועדת חקירה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סערה פוליטית מתרחשת בימים אלה באיטליה: מפלגת השמאל הרדיקלית, "המפלגה הקומוניסטית החדשה", פרסמה רשימה ובה שמות 150 אישים וארגונים יהודיים. תחת הכותרת, "סוכנים ציוניים במדינה שיש לגנותם ולהילחם נגדם". הרשימה כללה יהודים, ישראלים, פוליטיקאים, עיתונאים ואנשי עסקים, שהמפלגה טוענת כי הם משתפים פעולה עם ישראל ו/או מביעים תמיכה בה. המפלגה היא שולית ולא אמורה לסיים במקום גבוה, אבל הנושא עורר סערה בשל ההחלטה "להוציא צו" נגד יהודים וישראלים.

הרשימה מחולקת לקטגוריות שונות. בחלקה הראשון חברות ואישים מהעולם הפיננסי, אחריה נכללים תאגידים בתעשייה, במסחר, בטכנולוגיה ובצבא. גם עיתונאים ידועים כמו מאוריציו מולינארי ועמנואלה דבירי, וכן רבנים ואישי ציבור נוספים, נכללו בה.

במפלגה הקומוניסטית הסבירו כי הרשימה נוצרה בתגובה ל"מסע השמצות" נגד השף רוביו, שעלה לכותרות בעקבות התבטאויות אנטישמיות מאז תחילת המלחמה. רוביו נדרש לאחרונה על ידי בית משפט להסיר פוסטים מסיתים נגד יהודים וישראל.

התגובה הפוליטית לא איחרה לבוא. מפלגת השלטון הימנית-לאומנית "האחים של איטליה" דרשה ממפלגות השמאל לגנות את המעשה, והמפלגה הדמוקרטית ממרכז-שמאל קראה להקים ועדת חקירה בפרלמנט. שר התרבות האיטלקי, ג'נארו סנג'וליאנו, הביע את תמיכתו בקהילה היהודית ובאישים שהופיעו ברשימה, ואילו נשיא הסנאט, אינאציו לה רוסה, כינה את הפרסום "מעשה חמור ובלתי מתקבל על הדעת".

בקהילה היהודית של רומא גינו בחריפות את הפרסום והזהירו מפני עליית האנטישמיות באיטליה. מאז תחילת המלחמה נרשמה באיטליה עלייה חדה בגילויי האנטישמיות, כולל הסתה אלימה ברשתות החברתיות והפגנות פרועות, בעיקר מצד תנועות שמאל רדיקליות וארגוני סטודנטים.

שר התרבות, ג'נארו סנג'וליאנו, אמר: "ברצוני להפגין את קרבתי לקהילה היהודית ולאנשים שהוכנסו לרשימה הזאת. לא יכול להיות מקום בחברה שלנו לכל מעשה של אי סובלנות או פגיעה בחופש הביטוי והמחשבה".

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:איטליהאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה