חדשות בריאות

מחקר חדש מצא: אם אתם בגיל הזה, אתם מתחילים רשמית להזדקן

מחקר חדש מאוניברסיטת סטנפורד מסביר מהו הגיל המדויק שבו הגוף עובר שינוי פיזיולוגי ומתחיל להזדקן. הנה הממצאים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מבלי ששמתם לבהגוף שלכם עובר שינויים משנה לשנה. הוא נמצא כל הזמן בתהליך הזדקנות. מחקר חדש שפורסם בשבוע שעבר, בכתב העת Nature  Aging מגלה תובנות מרתקות על התהליך ומצביע על הגיל שבו הגוף שלכם נוטה להאיץ את תהליך ההזדקנות.

צוות חוקרים מאוניברסיטת סטנפורד עקב אחר יותר מ-11,000 מולקולות בגוף האדם, המשמשות כאינדיקטורים לגיל הביולוגי. לפי המחקר, תהליך ההזדקנות אינו מתרחש בקצב קבוע, אלא ישנן שתי נקודות מפנה בהן הוא מואץ באופן דרמטי: בגיל 44 ובגיל 60. הממצאים מראים כי 81% מהמולקולות שנבדקו עוברות שינויים משמעותיים בגילים אלו.

הממצאים אלה מספקים הבנה מעמיקה יותר של העלייה בסיכון למחלות מסוימות עם העלייה בגיל. שכיחות מחלת לב כלילית, כך נמצא, עולה בצורה דרמטית עם השנים: בעוד שכ-6.5% מהאנשים בגילי 40-59 סובלים ממנה, השכיחות מזנקת ל-19.8% בקרב אנשים בגילי 60-79.

המחקר מצא קשרים רבים לבריאות הלב, כמו עלייה ברמת חלבון הקשור לטרשת עורקים בגיל 44 ו-60. בנוסף, נצפתה ירידה ביכולת לפרק קפאין ואלכוהול, מה שמשפיע על לחץ הדם, והמסלול ליצירת חומצות שומן בלתי רוויות, שמורידות כולסטרול רע – נחלש. יתרה מכך, רמות הסוכר בדם הגיעו לשיא בקרב משתתפים בשנות ה-40 וה-60 לחייהם, מה שעשוי להסביר את הקשר בין גיל לסוכרת מסוג 2.

החוקרים ציינו כי הם לא ממש מבינים עדיין מדוע השינויים הכימיים מתרחשים דווקא בגילים אלו. הם ציינו כי הם לא בדקו גורמים נוספים שמשפיעים, כמו תזונה או פעילות גופנית.

איך אפשר להציל את הנוער מציפורני הטיקטוק? בואו להיות שותפים במיזם הערבות ההדדית הגדול של הידברות. לחצו כאן >>>

תגיות:הזדקנותגיל זיקנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה