חדשות בארץ

דיווח: סינוואר יצא מהמנהרות – מסתתר בעזה כשהוא מחופש לאישה

ב"דיילי אקספרס" הבריטי דווח, מפי מקורות מודיעין ישראליים, כי מנהיג חמאס יצא ממחבואו במנהרות הטרור של עזה ונטמע ברחובות בין התושבים הפלסטיניים כשהוא מחופש לאישה: "הוא צריך להיות בתנועה, כדי להימנע מטעות שתהיה קטלנית עבורו"

סינוואר, תמונת ארכיון (צילום: Atia Mohammed/Flash90)סינוואר, תמונת ארכיון (צילום: Atia Mohammed/Flash90)
אא

מנהיג חמאס, יחיא סינוואר, נטש את מקום מחבואו במנהרות הטרור של עזה, ומסתובב ברחובות בין התושבים הפלסטיניים כשהוא מחופש לאישה. כך דיווח אתמול (ראשון) העיתון הבריטי "דיילי אקספרס", בהסתמך על גורמי מודיעין ישראליים.

בכיר שב"כ לשעבר, שלום בן חנן, אמר לעיתון כי ישראל הייתה "יותר מפעם אחת" במרחק של דקות מסינוואר. לדבריו, מהניסיון הישראלי שנצבר בפעולות חיסול קודמות, "סינוואר לא ישהה במנהרות או באזורים מיוחדים מתחת לקרקע יותר מ-24-36 שעות בכל פעם. הוא יודע שאנחנו יכולים לאתר מיקומים כאלו באמצעות טכנולוגיה מתקדמת". בן חנן הוסיף כי סינוואר "צריך להיות בתנועה, כדי להימנע מטעות שתהיה קטלנית עבורו".

אתמול פורסם בניו יורק טיימס, כי לוחמי צה"ל איתרו בחודש ינואר מנהרה בחאן יונס בה שהה סינוואר. על פי ממצאים שהתגלו במנהרה, הוא הצליח לצאת ממנה ימים ספורים לפני שכוחות צה"ל הגיעו אליה.

על פי הדיווח בעיתון האמריקני, עד שלב מסוים במלחמה סינוואר השתמש באמצעים אלקטרוניים, וישראל וארה"ב צותתו לשיחות שביצע מתוך המנהרה, מה שהוביל לחשיפתה. עוד צוין, כי המודיעין האמריקני מסייע לישראל במצוד אחר מנהיג חמאס. במסגרת החיפושים אחרי סינוואר ובכירי חמאס אחרים, ארה"ב סיפקה לישראל מכ"ם חודר קרקע.

סינוואר במנהרה בחאן יונס, תיעוד מאוקטובר 2023 (קרדיט: דובר צה"ל)

איך אפשר להציל את הנוער מציפורני הטיקטוק? בואו להיות שותפים במיזם הערבות ההדדית הגדול של הידברות. לחצו כאן >>>

תגיות:עזהיחיא סינווארחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה