חדשות בעולם

מקורביה של האריס מעידים: כך היא תתייחס לישראל אם תיבחר

בעקבות פרישת ביידן, עלו תהיות לגבי יחסיה של האריס לישראל. מקורביה מבהירים כי למרות שקראה להפסקת אש "התמיכה בביטחון ישראל נותרה כשהייתה". וגם: על הסממנים היהודיים בלשכתה

(צילומים: shutterstock)(צילומים: shutterstock)
אא

לאחר פרישתו של הנשיא ג'ו ביידן מהמרוץ לנשיאות, סגניתו קמלה האריס הפכה למועמדת הטבעית להתחרות על לבם של תושבי ארה"ב מול דונלד טראמפ. במקביל, החלו לעלות שאלות לגבי עמדותיה כלפי ישראל, כשמי שגרם לתהיות סביב הנושא הוא טראמפ עצמו, שניסה להציג אותה כעוינת לישראל.

ביממה האחרונה, כך לפי דיווחים בחו"ל, מדגישים תומכיה כי ההפך הוא הנכון. התומכים המתינו לנאום קבלת המועמדות שלה כדי להבין את עמדותיה כלפי ישראל. נאומה תאם לקו של ממשל ביידן, מה שהביא לאנחת רווחה בקרב מקבלי ההחלטות בישראל. יחד עם זאת, מבקריה לא חדלו מלתקוף אותה ולהעלות ספקות לגבי גישתה לישראל.

תום ניידס, שגריר ארה"ב בישראל לשעבר ומקורב להאריס, אמר: "אני חושב שהיא תומכת באותן עמדות שבהן תומך הנשיא ביידן. האם היא אדם שונה ממנו? ברור, כולנו שונים. עמדתה מאוד פשוטה - אפשר לתמוך בביטחון ישראל בראש ובראשונה. האם אפשר לתמוך גם בפלסטינים חפים מפשע? ללא ספק".

האריס שיתפה מספר פעמים על תרומתה לישראל מגיל צעיר. היא בחרה לשים סממנים יהודיים במעון סגנית הנשיא, בהשפעת בעלה, דאג אמהוף.

מצד שני, היא גם הייתה בין הראשונות לתקוף את ישראל בטענה שיש צורך בהפסקת אש. בסביבתה טוענים כי "המילים אומנם ביקורתיות, אבל התמיכה בביטחון ישראל נותרה כשהייתה".

היילי סויפר, שהייתה יועצת לביטחון לאומי להאריס בתקופת כהונתה כסנאטורית, הוסיפה: "אין סיבה לדאגה. כבר ראינו את קמלה האריס בבית הלבן בשלוש וחצי השנים האחרונות. היא חולקת את ההשקפה, העמדות והערכים של הנשיא ביידן, והיא עמדה לצד ישראל וגינתה את חמאס".

האריס קיימה מספר שיחות לאחרונה עם ביידן ונתניהו. "היא הייתה מעורבת בכל שיחת טלפון שג'ו ביידן קיים עם נתניהו", הדגיש ניידס. "מאוד יוצא דופן שסגנית הנשיא תהיה מעורבת כל כך".

הטיקטוק הורס את הנוער, גופים רדיקליים משווקים קורסי "החזרה בשאלה" לדתיים - ואין סיכוי שנעמוד מנגד! הצטרפו אלינו >>

 

תגיות:קמלה האריססגנית הנשיא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה