בריאות ותזונה

העונה של האפרסקים והנקטרינות – כל הסגולות בפירות האהובים

פירות הקיץ הפופולריים לא רק טעימים ועסיסיים, הם מספקים גם סגולות רבות ומסייעים בהפחתת הסיכון למחלות כרוניות. כל מה שצריך לדעת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אפרסק ונקטרינה הם חלק מפירות הקיץ שנמצאים כמעט בכל מקרר. הם עסיסיים, טעימים ולאחרונה נפוצים מאוד ונחשבים לחלק מרשימת הקניות של הישראלים בעונה הזו. הטעם המתוק שלהם הופך אותם לפופולריים, אבל מעבר לכך – יש להם לא מעט יתרונות בריאותיים להציע. הם נחשבים מקור עשיר לוויטמינים, מינרלים, וסיבים תזונתיים, שתורמים לשיפור הבריאות הכללית.

אפרסק הוא מקור מעולה לוויטמין C, נוגד חמצון חשוב שמסייע בהגנה על הגוף מפני רדיקלים חופשיים. הוא תורם לחיזוק מערכת החיסון ולשמירה על עור בריא וזוהר. האפרסק מכיל גם ויטמין A שמסייע בשיפור הראייה ושמירה על עור בריא. יתרון נוסף הוא תכולת הסיבים הגבוהה שלו, המסייעת לעיכול תקין ולתחושת שובע לאורך זמן.

הנקטרינה חולקת סגולות דומות. היא עשירה בוויטמינים כמו C וA- וכן באשלגן, מינרל חיוני לשמירה על לחץ דם תקין ולבריאות הלב. נוסף לכך, הנקטרינה מכילה גם כמויות גבוהות של סיבים תזונתיים, המסייעים בשמירה על מערכת עיכול בריאה ותורמים להפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם.

מלבד היתרונות הבריאותיים שלהם, האפרסק והנקטרינה מכילים כאמור גם נוגדי חמצון חזקים. הם עשויים לסייע בהפחתת הסיכון להתפתחות מחלות כרוניות כמו סרטן ומחלות לב.

בקיצור, אם אתם אוכלים אותם בקיץ – דעו לכם שיש בהם ערך תזונתי רב. הם מספקים לגוף ויטמינים ומינרלים חיוניים, מסייעים בשמירה על בריאות העור, הלב, והמערכת החיסונית, ומהווים תוספת בריאה ומומלצת לתזונה היומית.

הזמן נגמר! יש רק עוד יומיים להציל את דור הטיקטוק. קבלו על עצמכם קבלה מנצחת לאלול בלחיצת כפתור פשוטה. לחצו כאן לתרומה >>>

 

תגיות:אפרסקנקטרינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה