חדשות בארץ

ישראל למועצת הביטחון: "גנו את חיזבאללה ופעלו לאכיפת החלטת 1701"

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, דרש פעולה נגד חיזבאללה. האו"ם אישר אמש את הארכת המנדט לנוכחות כוח יוניפי"ל בדרום לבנון

דני דנון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)דני דנון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, פנה הלילה (בין ראשון לשני) לנציג סיירה לאון במועצת הביטחון באו"ם, מיכאל אימרן קאנו, המשמש כנשיא התורן של המועצה, בבקשה לגנות בכל תוקף את "תוקפנות חיזבאללה" ולפעול לאכיפת החלטת 1701.

בפנייתו כתב דנון: "מדינת לבנון וארגוני הטרור של חיזבאללה, שפועלים בחסותה של איראן, נושאים באחריות המלאה להסלמה במצב הביטחוני בגבול הצפון. הפעולות האלה יצאו לפועל כחלק מאסטרטגיה רחבה מצד גרורותיה של איראן, להשמיד את ישראל באמצעות מתקפה במספר חזיתות".

השגריר הישראלי הוסיף בפנייתו כי "מתקפת חיזבאללה שתוכננה נגד ישראל אתמול מוכיחה באופן חד משמעי את קיומם של מאגרי הנשק בדרום לבנון, תוך הפרה ברורה של החלטה 1701 של מועצת הביטחון, ומהווה תזכורת לאיום הבטחוני איתו מתמודדים אזרחי ישראל מזה 11 חודשים. זו תזכורת גם לצורך הדחוף בפירוק חיזבאללה וארגוני הטרור מנשקם".

דנון טען המכתב ששיגר לנשיא מועצת הביטחון כי ישראל נקטה בצעדים הנחוצים להגנה על אזרחיה. הדרישה הישראלית כעת היא כי מועצת הביטחון תוציא הודעת גינוי לתקיפות חיזבאללה וכמו כן, תפעל לאכוף את החלטת 1701, המחייבת בין היתר את ממשלת לבנון לדאוג שארגון הטרור ייסוג צפונית מנהר הליטני. על פי אותה החלטה הממשל הלבנוני מחוייב לפרוס את צבא לבנון בדרום המדינה, ולמנוע מחיזבאללה התקרבות לגבול הישראלי.

כזכור, לפני פחות מחודש מועצת הביטחון נענתה לבקשת איראן ודנה "בתקיפה" המיוחסת לישראל בשטחה ולחיסולו של איסמעיל הנייה. אמש חידשה המועצה את המנדט המאפשר לכוחות יוניפי"ל להמשיך לפעול בדרום לבנון.

איך אפשר להציל את הנוער מציפורני הטיקטוק? בואו להיות שותפים במיזם הערבות ההדדית הגדול של הידברות. לחצו כאן >>>

תגיות:דני דנוןמועצת הביטחון של האו"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה