חדשות בארץ

רוסיה תוקפת באוקראינה: כמאה טילים שוגרו לעבר הערים הגדולות

צבא רוסיה החל להגיב בעוצמה על המתקפה בה החלה אוקראינה לפני כשלושה שבועות, שהובילה לכיבוש שטחים בתוך רוסיה. בנוסף לטילים שיגרה רוסיה כמאה כטב"מים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משרד ההגנה הרוסי הודיע היום (שני) כי "הכוחות המזוינים הרוסים פתחו הלילה במתקפה מסיבית על מתקני תשתית אנרגיה קריטית באוקראינה". הרוסים שיגרו אל ערי אוקראינה כמאה טילים בליסטיים ומספר דומה של כטב"מים.

כמו כן הפעיל הצבא הרוסי מפציצים כבדים ותקף באמצעותם בתי זיקוק. משרד ההגנה הפולני עדכן כי טיל בליסטי רוסי חדר לשטח פולין, והתפוצץ בשטח פתוח.

נשיא אוקראינה, ולודימיר זלנסקי, פרסם הצהרה: "זו אחת ההתקפות הגדולות והמשולבות. למעלה ממאה טילים מסוגים שונים וכמאה מל"טים 'שאהד'. התקיפה כוונה לתשתית אזרחית קריטית. למרבה הצער, יש הרוגים ויש עשרות פצועים. נזק רב בתשתית חשמל. פוטין הוא חיה חולה, אבל הוא יכול לעשות רק מה שהעולם מאפשר לו לעשות. רוסיה משתמשת בנשק משלה מכל הסוגים, כמו גם בשאדים ובטילים בליסטיים מצפון קוריאה. לארה"ב, בריטניה, צרפת ולשותפים אחרים יש את הכוח לעזור לנו לעצור את הטרור. נדרשות החלטות קשות".

כזכור, לפני כשלושה שבועות פלש הצבא האוקראיני למחוז קורסק הרוסי, וכבש עיירות וכפרים. ביומיים האחרונים בוצעה גם מתקפה אווירית על אזור מוסקבה. לפי חיל האוויר האוקראיני, הכטב"מים הרוסים שוגרו היום אל מזרח אוקראינה, צפונה, דרומה ומרכזה, ואחר כך שיגרה רוסיה גם טילי שיוט וטילים בליסטיים, בין היתר לבירה קייב, בה תושבים נמלטו אל תחנות הרכבת התחתית.

באזורים רבים באוקראינה קרסה מערכת החשמל וגם האינטרנט חדל לפעול. שיבושים נרשמו גם בזרם המים בעקבות תקיפת מתקני האנרגיה. הערים אודסה וקריבי ריה, עיר הולדתו של זלנסקי, מנותקות חשמל. ראש ממשלת אוקראינה, דניס שמיהל, אמר שרוסיה הפציצה הבוקר בסך הכול 15 מחוזות.

איך אפשר להציל את הנוער מציפורני הטיקטוק? בואו להיות שותפים במיזם הערבות ההדדית הגדול של הידברות. לחצו כאן >>>

תגיות:מלחמת רוסיה אוקראינהתקיפת טילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה