חדשות בארץ

הממשלה אישרה: תקופת הסיוע המלונאי למפונים תוארך עד סוף השנה

הממשלה אישרה תקציב מיוחד של 3.3 מיליארדי שקלים. הסיוע יינתן לתושבי הדרום והצפון וכן לחטופים, נעדרים ובני משפחותיהם

ישיבת ממשלה, ארכיון (צילום: Yariv Katz/POOL)ישיבת ממשלה, ארכיון (צילום: Yariv Katz/POOL)
אא

האוצר ייחל היום (שני) לגבש את התיקון לחוק שיאפשר את המשך הסיוע הכספי למפונים. זאת לאחר שאתמול הממשלה החליטה כי תוארך תקופת הסיוע המלונאי לתושבים מפונים מהצפון ומהדרום, שאינם יכולים לשוב לבתיהם עקב מניעה ביטחונית, וזאת בכפוף להמלצת מערכת הביטחון.

על פי הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ ושר התיירות חיים כץ, הסיוע יינתן לאוכלוסיית יישובי הדרום והצפון וכן יינתן סיוע כספי לחטופים, לנעדרים ובני משפחותיהם. זאת, עד ה-31 בדצמבר 2024.

ההחלטה נאמדת בהיקף תקציבי של כ-3.3 מיליארדי שקלים ועל שר האוצר, בהתאם להחלטת הממשלה, לאשרר אותו במסגרת תיקון חוק מסגרות התקציב שיובא להצבעת הכנסת.

במסגרת ההחלטה, יימשך מתן מענקי אכלוס עצמאי, מענקי סיוע לתושבים בלתי מועסקים, מפונים או מיישובים שתושביהם הוצאו להתרעננות במסגרת מלחמת חרבות ברזל, וכן מענקי עידוד תעסוקה לאוכלוסיות אלו.

ההחלטה כוללת תקציב של כחצי מיליארד שקלים לטובת מימון הארכת סיוע המדינה בהמשך אירוח בדיור זמני, קרי בתי הארחה ומלונות, לתושבי יישובי חבל התקומה שאינם חזרו לבתיהם עקב מניעה ביטחונית, וכן לתושבי יישובי הצפון בטווח של 0 עד 5 קילומטרים מגבול לבנון. לטובת כך, ההחלטה קובעת כי יוגדל תקציב משרד התיירות בסך של 894 מיליוני שקלים, שיוקצה לתשלום המלונות המארחים את האוכלוסייה המפונה.

כמו כן, ההחלטה כוללת את הגדלת התקציב המיועד למעטפת הניתנת למשרתי המילואים המערך הלוחם ובני משפחותיהם בשנת 2024, וזאת בהיקף של 200 מיליוני שקלים, ובהתאם לתוכניות שיוגשו על ידי שרי הביטחון והאוצר.

איך אפשר להציל את הנוער מציפורני הטיקטוק? בואו להיות שותפים במיזם הערבות ההדדית הגדול של הידברות. לחצו כאן >>>

תגיות:ישיבת ממשלהסיוע למפונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה