חדשות בריאות

מהפכת אישורי המחלה: לא צריך להגיע לרופא

מיום ראשון הבא כל אזרח יוכל להנפיק אישור מחלה למעביד, ללא צורך בחתימת רופא. האישור תקף לארבעה ימי מחלה, וניתן לקבלו עד ארבע פעמים בשנה

(אילוסטרציה)(אילוסטרציה)
אא

משרד הבריאות ביקש היום (שני) לעדכן את הציבור כי החל מיום ראשון הבא יוכל כל אזרח להנפיק לעצמו אישור מחלה, ללא צורך בחתימת רופא. המטרה: להוריד את העומס מרופאים. על השינוי הוחלט בחודש יוני שעבר, והוא ייכנס לתוקפו החל מ-1 בספטמבר.

במשרד הבריאות מאמינים כי המהלך צפוי לפנות את זמנם של הרופאים בקופות החולים ולאפשר להם להתמקד בטיפול הרפואי, ובמטופלים הזקוקים לכך. על פי הנתונים, כיום רוב תעודות המחלה המונפקות הן עד לארבעה ימי מחלה ועבור מחלות קלות בלבד.

מעתה, אזרח שיזדקק לאישור מחלה צורך העברתו למעביד, יגיש בקשה לקופת החולים דרך אתר האינטרנט, האפליקציה של הקופה או דרך מוקד טלפוני. האישור יופק אוטומטית תוך כ-15 דקות מרגע הגשת הבקשה, ויהיה זמין באזור האישי המקוון של המטופלים.

המבקש יוכל לקבל אישור בדד של עד 4 ימי מחלה, ועד 4 אישורים נפרדים בשנה. השיטה החדשה לא מבטלת את הנוהל הרגיל שהונהג עד היום, לפיה בעת ביקור אצל רופא ניתן לקבל תעודת מחלה, ליותר מארבעה ימים.

השירות החדש יסייע בעיקר במקרים חריגים, בהם חולים אונקולוגיים פעילים, מטופלי דיאליזה, חולים במחלות זיהומיות הנדרשים לבידוד או ריחוק, חולים הסובלים מדיכוי חיסוני משמעותי שביקור במרפאה עלול לסכנם, ומצבים רפואיים הקשורים בהיריון.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב: "על מנת שהרופאים יוכלו להחזיר ולמקד את זמנם במשימה החשובה מכולן, טיפול במטופלים הזקוקים לכך, אושרו היום תקנות שיורידו מהם עומס בירוקרטי".

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:בריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה