חדשות בארץ

הפרקליטות הצבאית: רצח איש השב"ס - פיגוע לאומני

כתב אישום הוגש נגד המחבל שרצח לפני חודשיים את יוחאי אבני, איש שב"ס, בביתו בגבעון החדשה. תחילה קבעה הפרקליטות כי הרקע לרצח פלילי. הבוקר שונה כתב האישום

יוחאי אבני הי"ד (צילום: דוברות שב"ס)יוחאי אבני הי"ד (צילום: דוברות שב"ס)
אא

הפרקליטות הצבאית החליטה ברגע האחרון לשנות את כתב האישום נגד המחבל שרצח לפני חודשיים את יוחאי אבני (40), איש השב"ס, בביתו בגבעון החדשה שבבנימין. כתב האישום המתוקן, הכולל עבירת רצח על רקע לאומני, הוגש היום (שלישי) לבית הדין הצבאי בשומרון.

המחבל יואשם בכך שביצע את הרצח "בשל היותו של המנוח יהודי", ועל כן מדובר בפיגוע לאומני. עד אתמול כתב האישום לא כלל את ההערה הזו, ולמחבל הפלסטיני יוחסה עבירה של רצח ללא ציון ההיבט הלאומני. משפחתו של אבני איימה לפנות לבג"ץ, והיום כאמור הוגש כתב אישום מתוקן.

בכתב האישום מיוחסת למחבל איברהים מנסור, פעיל חמאס, עבירה של גרימת מוות בכוונה, המקבילה לרצח על פי חוקי השיפוט הצבאי ביו"ש. השופט הצבאי רס"ן ברק טמיר הורה להשאיר את הנאשם במעצר עד 11 בספטמבר, אז ייערך דיון נוסף בעניינו.

השופט ציין בהחלטתו כי "כתב האישום מתאר כיצד החליט הנאשם להיכנס לגבעון החדשה ביודעו כי מדובר ביישוב שבו מתגוררים יהודים בלבד, ולאחר מכן פעל לשם גרימת מותו של המנוח. כתב האישום מתאר כיצד בוצעו המעשים וכיצד דקר הנאשם את המנוח ב-66 דקירות".

ב-ynet דווח אתמול כי בבדיקת פוליגרף שנערכה לרוצח הוא נשאל האם תכנן את הרצח קודם לביצועו. הוא נמצא דובר שקר כשהשיב על שאלה זו בשלילה. לטענתו, הוא נכנס לביתו של המנוח על מנת לגנוב רכוש, הופתע, והתנהל מאבק בינו לבין אבני.

עו"ד רן רוכברגר, שמייצג את בני המשפחה, מסר: "המשפחה מרגישה הבוקר הקלה גדולה, מברכת על כתב האישום שהוגש, העומד באופן ברור על המניע הלאומני לרצח שביצע המחבל השפל שנטל את חייו של יוחאי אבני הי"ד, ויש בכך משום נחמה למשפחה השכולה".

איך אפשר להציל את הנוער מציפורני הטיקטוק? בואו להיות שותפים במיזם הערבות ההדדית הגדול של הידברות. לחצו כאן >>>

תגיות:פיגועכתב אישום מחבליוחאי אבני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה