חדשות בארץ

גורם ישראלי בכיר: "הצפון יעבור שינוי אחרי המלחמה"

בראיון לרשת סקיי ניוז בערבית אמר אותו בכיר כי השינוי צפוי לכלול תוספת במספר החיילים המוצבים בגבול, שדרוגים בטכנולוגיות ההגנה והחימוש, והקמת מכשולים חדשים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בראיון לרשת סקיי ניוז בערבית, גורם בכיר במערכת הביטחון הישראלית חשף היום (שלישי) כי הגבול הצפוני של ישראל עומד בפני שינוי משמעותי לאחר סיום המלחמה. השינוי צפוי לכלול תוספת במספר החיילים המוצבים בגבול, שדרוגים בטכנולוגיות ההגנה והחימוש והקמת מכשולים חדשים. הצהרות אלו מצביעות על כך שישראל מתכוננת לעידן חדש של ביטחון בגבול הצפוני, לאחר ההתפתחויות הצבאיות האחרונות באזור.

הגורם הוסיף ואמר כי ישראל מסוגלת להעביר את המוקד הצבאי המרכזי מדרום לצפון בתוך זמן קצר, תלוי בהתפתחויות בשטח. "מה שעשינו דרומית לליטני, אנחנו מסוגלים לעשות גם צפונית לו", אמר, והדגיש את מוכנותה של ישראל להגיב במהירות למהלך לא נכון מצד חיזבאללה. אמירה זו מהווה מסר ברור לארגון הלבנוני, כי כל פעילות עוינת תיתקל בתגובה נחושה ומיידית.

"חיזבאללה לא הצליח לפגוע באף מחנה צבאי או מטרה אסטרטגית כלשהי, בין אם בצפון או במרכז המדינה", ציין הגורם. דבר זה מדגיש את יכולות ההגנה של ישראל ואת יכולתה לסכל איומים צבאיים, אפילו כאשר הם מגיעים ממקורות חזקים כמו חיזבאללה.

עוד צוין בכתבה כי חיזבאללה נמנע מלהשתמש בטילים מדויקים, כיוון שהוא מודע לכך שפגיעה במטרות במרכז ישראל תוביל להסלמה מהירה למלחמה כוללת. "הצבא מוכן לכל האפשרויות, כולל מלחמה כוללת", הוסיף, והבהיר כי ישראל לא תירתע ממלחמה אם זו תיכפה עליה.

דבריו מציירים תמונה ברורה של מציאות ביטחונית חדשה, שבה ישראל מתכוננת להתמודד עם אתגרים צבאיים מכל הכיוונים, לא רק בדרום אלא גם בצפון.

איך אפשר להציל את הנוער מציפורני הטיקטוק? בואו להיות שותפים במיזם הערבות ההדדית הגדול של הידברות. לחצו כאן >>>

תגיות:מלחמה בצפוןחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה