חדשות בארץ

משפחתו של החטוף שחולץ: "רזה מאוד, סיפר שאכל בעיקר לחם"

המרכז הרפואי סורוקה עדכן כי מצבו של קאיד פרחאן אל-קאדי טוב. הוא נפגש עם בני משפחתו ועם בנו בן השנתיים. צה"ל תחקר אותו תחקור ראשוני בשטח ולאחר שיתאושש יתושאל שוב

פרחאן מגיע לבית החולים סורוקה (צילום: דובר צה"ל)פרחאן מגיע לבית החולים סורוקה (צילום: דובר צה"ל)
אא

(צילום: דובר צה"ל)

לאחר 326 ימים בשבי חמאס קאיד פרחאן אל-קאדי חולץ היום (שלישי) ממנהרה בעזה והובא לשטח ישראל. הוא נלקח לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם עבר סדרת בדיקות. הרופאים עדכנו כי מצבו טוב והוא יישאר להשגחה.

בני משפחתו, בהם אחיו וחלק מילדיו הגיעו לבקרו. לראשונה ראה פרחאן את בנו הצעיר, חביב, כבן שנה וחצי. קרוביו סיפרו כי האב ראה את בנו הצעיר, אחד מתוך 11, בפעם האחרונה כשזה היה עדיין ב"סל קל".

"אני עדיין לא מאמין שהוא פה", ציין סעאד, בנו של קאדי. "אבא בסדר. אמרתי לו כמה שאנחנו אוהבים אותו ושלא הפסקנו להתפלל לשלומו". קרובי משפחתו סיפרו כי קאדי "ירד המון במשקל, אכל בעיקר לחם ולא כל יום. אבל הוא עומד על הרגליים ומדבר לעניין". לדבריהם, "הוא חשב כל הזמן על המשפחה ולא הפסיק להאמין שהוא יצא משם. אנחנו לא יודעים להסביר איך הוא שרד, אבל הוא שרד והוא חי וזה הכי חשוב".

"ברוך השם, אנחנו אומרים תודה רבה לכולם", אמר חאתם, אחד מאחיו של פרחאן. האח הוסיף: "מקווה שאת השמחה שחשה כעת המשפחה יחושו כל שאר משפחות החטופים". לדבריו, המשפחה לא הייתה בטוחה עד כה אם פרחאן בכלל חי: "קיבלנו היום הפתעה, קיבלנו אדם חדש שיצא ממוות. הוא קם לתחייה היום".

"הוא מחייך, הוא שאל על הילדים ועדכנו אותו שהכול בסדר וכולם בריאים", סיפר. "הוא רזה יותר, אחרי 11 חודשים. זה לא פשוט להיות במנהרה ולחזור ממוות".

ראש עירית רהט, טלאל אל-קרינאוי, אמר בריאיון לקול ברמה כי "זה יום שמח לכל מדינת ישראל, אני מכיר את פרחאן, נכנסתי אליו והתחבקנו. הוא מרגיש טוב, בשיא הריכוז שלו ושולט במה שקורה. הוא תקופה ארוכה לא ראה שמש, הדם מתחיל לחזור לפניו. בימים הקרובים הוא ישוחרר מבית החולים".

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח עם פרחאן שאמר לו: "אני מודה למדינת ישראל, לצבא, שהגיע. אנשים סובלים שם. תעשו הכל כדי להחזיר את האנשים הביתה. 24 שעות צריך לעבוד, לא לישון כדי שיחזרו, אנשים ממש סובלים, אתה לא יכול לתאר. פתאום אני שומע מחוץ לדלת מישהו מדבר בעברית, אני לא האמנתי, לא האמנתי. אני מודה לך מאוד. זה בזכות הצבא שלנו, הם עושים עבודת קודש קודשים, סיכנו את החיים שלהם. תודה רבה כבוד הנשיא".

אל-קאדי, תושב כפר כרכור, השוכן ליד רהט, נחטף ב-7 באוקטובר מאזור קיבוץ מגן שבעוטף עזה, שם עבד כשומר בבית האריזה.

דובר צה"ל תת אלוף דניאל הגרי מסר בהצהרה כי הלוחמים שחילצו את אל-קאדי הגיעו למיקומו הודות למודיעין מדויק. עם זאת, הגרי לא פירט מעבר לכך על אודות מבצע החילוץ המורכב. "צריך לשמור על המבצע הזה באופן שלא יפגע במאמצים נוספים", אמר. "המבצע הזה בוצע בעזרת מודיעין, עם כוחות הפועלים בשטח ממוקד משימה. תחקרנו את פרחאן בשטח כדי לקבל ממנו פרטים ראשוניים. אני בטוח שנלמד ממנו עוד דברים, ומעבר לכך, כשיתאפשר, נשתף את כולם. פרחאן חולץ בחיים מתוך מנהרה. הוא פגש את כוחותינו בתת-קרקע, מעבר לכך לא ארחיב. אנחנו מקיימים מאמצים בשטח, ולכן אני מבקש - לא להפיץ שמועות".

איך אפשר להציל את הנוער מציפורני הטיקטוק? בואו להיות שותפים במיזם הערבות ההדדית הגדול של הידברות. לחצו כאן >>>

תגיות:פרחאן קאדיחילוץ חטוף מעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה