חדשות בארץ

דיווח זר: פרחאן שהה לבדו במנהרה, היה תשוש מכדי לעלות בסולם הפיר

לוחמי שייטת 13 שסרקו אחר מנהרות באזור, בעקבות מידע על אפשרות להימצאות חטופים במרחב, החליטו לסרוק את המנהרה. פרחאן אל-קאדי נמצא בחדר בעומק 25 מטרים. שומריו נמלטו

אל-קאדי במסוק עם מחלציו (צילום: דובר צה"ל)אל-קאדי במסוק עם מחלציו (צילום: דובר צה"ל)
אא

העיתון "ניו יורק טיימס" דיווח הערב (שלישי) כי פרחאן אל-קאדי, החטוף הישראלי שחולץ בחיים ממנהרת חמאס ברצועה, שהה לבדו עת נמצא על ידי החיילים. לדבריהם הוא היה תשוש וחלש והתקשה לעלות לבד בסולם המוביל לפתח המנהרה.

על פי הדיווח, אל-קאדי שהה בתקופה האחרונה בשבי לבדו, אך היו תקופות שהוחזק עם חטופים נוספים, מעל לקרקע.

דובר צה"ל התייחס לחילוצו ומסר כי "כוחות צה״ל והשב"כ פעלו בימים האחרונים במרחב בו אותר וחולץ קאדי. הכוחות פעלו מתחת לאדמה, בתווך התת-קרקעי, בסביבה מורכבת שהיה בה חשד להימצאות חטופים, מחבלים ומטענים. בהתאם לכך, פרחאן אותר על ידי הלוחמים כשהוא לבד וחולץ מתוך המנהרה. לקראת הפעילות הופקו לקחים מאירועים קודמים במפגש כוחות עם חטופים". הכוונה של דובר צה"ל היא למפגש הטראגי בו נורו שלושת החטופים שנמלטו משוביהם לפני מספר חודשים.

ב"ניו יורק טיימס" הוסיפו כי צוות של לוחמי שייטת 13 סרק את המנהרות לאיתור מחבלים כאשר להפתעת הכוחות הם מצאו את אל-קאדי לבדו, ללא שומרים, בחלל בעומק של כ-25 מטרים מתחת לקרקע. בניגוד לחטופים אחרים שחולצו הוא שוחרר ללא קרב. ההערכה היא כי שומריו הבינו שחיילי צה"ל מתקרבים למקום ופשוט נמלטו.

בניגוד לדיווח בעיתון האמריקני, בצה"ל ציינו כי מדובר בפעולה מורכבת שהחלה בעקבות מידע מודיעיני והשתתפו בה, מלבד לוחמי שייטת 13, גם לוחמי חטיבה 401, יהל"ם ולוחמי שב"כ. מח"ט 401, אל"מ אחסאן דקסה, היה אחד ממפקדי פעולת החילוץ, מהראשונים שפגשו את החטוף וידע לדבר איתו בערבית, כדי לקבל ממנו מידע ותמונת מצב על הימצאותו במנהרה.

יש לציין כי זו הפעם הראשונה מתחילת המלחמה שצה"ל מצליח לחלץ חטוף חי מתוך מנהרה תת קרקעית. בכל שלושת מבצעי החילוץ המוצלחים הקודמים, חולצו שבעה חטופים חיים שהוחזקו מעל הקרקע במבנים. בעקבות החילוץ נותרו ברצועה 108 חטופים ישראליים.

איך אפשר להציל את הנוער מציפורני הטיקטוק? בואו להיות שותפים במיזם הערבות ההדדית הגדול של הידברות. לחצו כאן >>>

תגיות:פרחאן אל-קאדיחילוץ חטוף מעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה