בריאות ותזונה

מחקרים מצאו: מה צריך לאכול כדי להוריד את לחץ הדם?

לחץ הדם הוא מדד קריטי, וכדי לשמור עליו צריך להתמיד גם באכילה נכונה ובפעילות גופנית. מה כדאי לאכול ומה עוד יכול לסייע לכם בשמירה על לחץ דם תקין?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לחץ הדם הוא מדד קריטי לבריאות הלב וכלי הדם. לחץ דם תקין מוגדר כפחות מ-120/80 וגבוה - מעל 130/80. לחץ הדם מהווה גורם סיכון מרכזי לשורה של מחלות כרוניות, כולל שבץ מוחי, מחלות לב, אי ספיקת כליות ואובדן ראייה. עם זאת, מחקרים רבים הראו כי ניהול נכון של לחץ הדם יכול לצמצם את הסיכונים הללו משמעותית.

צריכת נתרן גבוהה היא אחד הגורמים המרכזיים לעלייה בלחץ הדם. מחקר מקיף שפורסם הראה כי הפחתת צריכת הנתרן בכ-1,000 מ"ג ביום יכולה להוביל לירידה משמעותית בלחץ הדם ולהפחתה בסיכון לשבץ ולמחלות לב. המחקר הדגים באופן ברור את החשיבות של הגבלת צריכת הנתרן היומית, במיוחד בקרב אנשים עם לחץ דם גבוה.

האגודה האמריקאית לבריאות הלב ממליצה על צריכת נתרן יומית של לא יותר מ-1,500 מ"ג לאנשים הסובלים מיתר לחץ דם. מזונות מעובדים כמו מרקים משומרים, ארוחות קפואות ונקניקים הם מקורות עיקריים לנתרן, והפחתתם בתזונה יכולה לתרום לשיפור משמעותי בבריאות.

נמצא כי אשלגן עשוי להוריד לחץ הדם. ההמלצות הן צריכה של 3,500-5,000 מ"ג אשלגן יומי והוא נמצא במאכלים כמו מוצרי חלב דלי שומן, עדשים, מלון, דלעת, גזר, בננה, תפוז, שעועית, סלק, תפוח אדמה ועוד.

ניהול לחץ דם גבוה דורש גישה משולבת הכוללת שינויי תזונה, פעילות גופנית סדירה וניהול סטרס. הגדלת צריכת האשלגן ובישול ביתי יכולים לשפר את הבריאות ולהוריד את הסיכון למחלות כרוניות. כמובן, יש לישון מספיק שעות ולשמור על משקל תקין, מה שיכול לסייע מאוד.

איך אפשר להציל את הנוער מציפורני הטיקטוק? בואו להיות שותפים במיזם הערבות ההדדית הגדול של הידברות. לחצו כאן >>>

תגיות:לחץ דםנתרןאשלגן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה